8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jerommeke

Zien of iemand met je computer verbonden is

Hoe kun je zien of iemand met jou computer [met je HD] verbonden is. In systeem 9 kon je in de ‘regelbalk’ zien of er iemand verbonden was en wie. Ik ga er van uit dat er binnen OS 10.4 ook zo’n mogelijkheid is.

Met vriendelijke groet,
    Jerommeke

Bijdrager
    sedikit

Als iemand met jouw computer verbinding wil maken, dan waarschuwt “little snitch” je daar voor. Dan kun je al dan niet toestemming geven. Dus zoeken naar “little snitch”!

Bijdrager
    Petje
    ”sedikit”

Als iemand met jouw computer verbinding wil maken, dan waarschuwt “little snitch” je daar voor. Dan kun je al dan niet toestemming geven. Dus zoeken naar “little snitch”!

Ik vind dat maar een irritand progje “little snitch”
    Bij elke chat krijg je telkens weer de vraag of er poorten mogen worden gebruikt.
    Je moet wel tig keer op forever ok drukken en dan kun je eindelijk chatten.

Moderator
    unSOUND

Misschien moet je dan aangeven dat elke poort altijd gebruikt mag worden ? Nu krijg je per poort een verzoek, da’s alles.

Bijdrager
    Petje
    ”unSOUND”

Misschien moet je dan aangeven dat elke poort altijd gebruikt mag worden ? Nu krijg je per poort een verzoek, da’s alles.

Waar kan je dat bij little snitch dan instellen??
    Misschien kijk ik het wel over het hoofd.

Bijdrager
    onno
    ”Petje”
    ”unSOUND”

Waar kan je dat bij little snitch dan instellen??
    Misschien kijk ik het wel over het hoofd.

System Preferences – other – Little Snitch (openen) Apeltje N (New rule)

Bijdrager
    iPod Jimmy

Is er dan ook een programma, waar je dat kan zien (zonder waarschuwing) en dat je mensen er gewoon af kunt kicken? Ofzo.

Bijdrager
    hackie

is er met de standaard unix/linux tools niet een oplossing?

met ” top” kun je je netwerk verkeer zien… en met “who ” kun je het aantal ingelogde gebruikers zien…. er zal vast wel zon standaard command line tooltje voor zijn wat ook nog handig is in het gebruik. 8)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.