5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Artishoque

‘zieke’ G4

Geen idee of ik in het goeie forum zit, maar anders wordt dit vanzelf wel een keer verplaatst…

Ik heb hier een G4 MDD staan, zo’n beetje het grootste wanproduct dat apple ooit maakte (toegegeven, op de powerbook titanium-serie na). Maargoed, na een heleboel aanpassingen draait het dingetje best leuk, alleen een paar dagen geleden ging het mis.
    Het was buiten snikheet, en binnen dus ook. Waarschijnlijk was het hier in de studio een graadje of 40. En dat was duidelijk te merken. De fannetjes draaiden op volle toeren, en het ding maakte een ongelooflijke teringherrie, maar draaide opzich prima. Totdat ik wat strepen op het beeldscherm begon te zien… Dit herkende ik uit mijn pc-tijd en dat was toen geen videokaart of beelschermprobleem, maar het had te maken met een te hete processor. Dus ik was gealarmeerd, en zette hem uit. Opzich helemaal niet zo raar dat hij wat aan de hete kant raakt met dat weer, maar dan verwacht je dat het opgelost is als het wat koeler wordt.
    maar niet dus. Ik startte hem later weer op, en toen deden muis, tekentablet en toetsenbord het niet meer. Reset en opnieuw starten dus. Et voilĂ : kernelpanic. Nogmaals rebooten. Wederom kernelpanic.
    Vier panics verder draaide hij weer prima, hetzij iets trager dan normaal, maar nog een keer herstarten heeft dat opgelost.
    Tot gisteravond. Ik zette hem in standby, waar hij niet meer uit wakker werd. Na een reset deden opnieuw muis, tablet een toetsenbord het niet meer. Nogmaals reset loste dit op, alhoewel hij nu enigzins vermoeid draait.

Wat is er aan de hand, en hoe los ik het op?

Ik draai op die mac 10.4.7, een paar adobe-applicaties en verder weinig troep. Wel altijd een open netwerkconnectie naar mijn andere machine. Ook heb ik ooit alle fans vervangen door stille modellen, maar daar heeft ie het jarenlang prima mee gedaan (ook in hoge temperaturen).

Bijdrager
    Artishoque

whoooops, staat onder iApps in plaats van het OS. Verplaats um ff alsjeblieft
    *wappert met handje, JOEHOE roepend*

Bijdrager
    Djmichel
    ”Artishoque”

Ik heb hier een G4 MDD staan, zo’n beetje het grootste wanproduct dat apple ooit maakte (toegegeven, op de powerbook titanium-serie na).

“offtopic”

Ik werk dagelijks op een Quad G5 en thuis heb ik een trouwe G4 MDD staan. Dat ding loopt als een trein en laat me nooit in de steek. Niet afvallig doen tegen de MDD serie. Alle mac’s hebben wel iets kleins. K heb al op vele typen gewerkt.

“ontopic”
    Klinkt erger dan een simpel dingetje. De meeste problemen die je noemt klinken als hardware matige problemen. Of heb je toevallig in dezelfde tijd een update gedraaid? Al kan je natuurlijk een Hardware test doen met de cd die je bij je G4 kreeg. Succes ermee!!

Bijdrager
    rvanheukelum

Een MDD zeg je? Dual 450? Die zijn nooit gemaakt. Ik denk dat je nog met een Graphite werkt. Zelfs de Quicksilver was al sneller. De Mirror Drive Doors zijn heel stabiele machines, gehorig,maar goed.

Bijdrager
    Artishoque

voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om de machine die onder aan mijn berichten staat, maar om een totaal andere mac.

Nee, in dezelfde tijd heb ik op dat ding geen updates gedraaid.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.