7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Booden

Zie geen documenten in mijn map Documenten

Ik heb een iMac 27″ die in een netwerk bestanden kan uitwisselen met een ook (draadloos) aangesloten MacBook Pro.
    Voor de eerste keer nu zie ik op mijn MacBook pro de map Documenten op mijn iMac wel staan maar niet de zich daarin bevindende bestanden.
    Andere mappen zoals bijv. Afbeeldingen zie ik de inhoud wel. Ook van de andere mappen in hetzelfde lijstje, zoals downloads en muziek kan ik de inhoud zien maar niet van de map documenten.
    Omgekeerd zie ik de mappen van de MacBook Pro wel volledig op m’n iMac.

Is er iemand die mij kan helpen?

Bijdrager
    Haike

Ga naar de systeemvoorkeuren van de imac en dan bij bij “internet en Draadloos” de map “delen” aanklikken. Kijk of daar bestanddeling aanstaat, en wat via de “+” nog meer gedeeld wordt. Je kan daar ook nog mappen, documenten toevoegen die gezien en gebruikt mogen worden door de MBP.

Bijdrager
    jjmac1975

Je kunt ook eens kijken in de finder.

Navigeer naar de desbetreffende folder (documenten), rechtermuisklik en onderaan bij delen en bevoegdheden de gebruikersrechten controleren.

Bijdrager
    Booden

Dank aan Haike en jjmac1975 maar beide oplossingen bieden geen uitkomst. Raar blijft dat ik van de andere mappen wel de inhoud zie maar niet van Documenten.

Bijdrager
    jjmac1975

Misschien helpt dit je verder… Hier vindt je alles met betrekking tot delen en gebruikersrechten.

Mac ABC: Bestandsdeling

Bijdrager
    Booden

Ik ga het nog eens nakijken. Ik denk niet dat het in de iMac zit maar in de MBP. Immers een Windows PC op hetzelfde netwerk toont de map Documenten van mijn iMac gewoon inclusief de inhoud. Op de MBP zie ik de map maar krijg niet de inhoud. Heel vreemd allemaal.

Bijdrager
    Booden

Of het door de update naar 10.8.2 van gisteren komt weet ik niet maar nu werkt het weer als vanouds. Een ieder bedankt voor de reacties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.