6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeezicht

zichtbaarheid extra harde schijf aan Time Capsule

Als ik mijn extra harde schijf (WD) met de kabel direct verbind met de MBP dan zie ik de schijf in Finder onder apparaten. Deze schijf zie ik niet als ik de kabel met de TC verbind. Hoe kan ik deze schijf direct benaderen? Ik zie de schijf wel in het airportconfiguratieprogramma onder de tab schijven.

Bijdrager
    powermaccie

Normaal gezien moet het volgende lukken.

Ga naar “Netwerk” via de desbetreffende menu optie in de finder

Klik op het TC icoontje en daar zou de extern HD moeten bijstaan. Desnoods op pijltje links van symbool klikken.

WIl je deze automatisch laten verschijnen dan sleep je dit icoon gewoon naar de opstart items in je account prefs. Deze is de vinden in de systeemvoorkeuren.

Hopelijk helpt je dit een beetje vooruit.

Grtz

Ludo

Bijdrager
    Zeezicht

Dank voor je reactie. De extra HD is nu te zien op het bureaublad en dus te gebruiken. Je suggestie om het HD-icoon te slepen naar de opstartschijf lukt niet (als ik sleep landt het icoon niet op deze plaats).

Bijdrager
    powermaccie

Je hoeft het HD symbool niet naar de opstartschijf te brengen! Maar je kan het volgende doen:

Open de “systeemvoorkeuren” en open daar de “Accounts”. Dan zal je een tab zien met daarop “inloggen”. Klik hierop.

Sleep nu het HD icoon naar dit venster en als je de volgende keer opstart zal de HD op het bureaublad verschijnen. Ik heb mijn TC ook op die manier automatisch laten opstarten.

Handiger dan telkemale in te loggen op de HD’s.

Grtz

Ludo

Bijdrager
    Zeezicht

Allemaal gelukt. Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    powermaccie

Graag gedaan :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.