30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

‘Zet uit’ duurt te lang(forceer stop)

Elke keer ‘Forceer stop’ Hoe kan ik dit oplossen?…..

Bijdrager
    iMous

Safari eerst afsluiten?

Ik vind Safari ook vervelend traag worden de laatste tijd trouwens..

Bijdrager
    Gees

Dus voor het uitzetten eerst Safari uitzetten?…..( soms met forceer stop) Daar ben ik nu al mee bezig een paar dagen, maar dat is toch niet de oplossing?…… Geregeld de cashbestanden verwijderd, uit de dock gehaald en opnieuw geplaatst, helpt allemaal niet!..

Bijdrager
    jeroenth

raar ik heb daar totaal geen last van, is safari wel up-to-date?

Bijdrager
    Gees

versie 3.1.2

Bijdrager
    jabesse

Eigenlijke probleem is dus niet afsluiten, maar Safari. Heb je er toevoegingen in geplaatst (zoals bv Stand)? Zo ja, schakel die eens stuk voor stuk uit, en kijk of je safari dan wel normaal kunt afsluiten.

Bijdrager
    Gees

Zal ik onderzoeken. Ben n.l. gek op het downloaden van diverse zaken die ik achteraf niet meer weet te vinden:P

Bijdrager
    Gees

Alleen ‘Inquisitor’ Misschien toch maar ‘Stel Safari opnieuw in’ maar dat is wel lastig!

Bijdrager
    Gees

Staat hier nog iets bij wat er mee te maken heeft?…..

Bijdrager
    Oppie

Wat moet jij met het menu ‘Ontwikkel’?

Bijdrager
    Gees

Eerlijk gezegd……….hij staat er in…….Is dat niet origineel dan????……

Bijdrager
    Oppie

Nee, vroeger moest je die erbij zetten met een Terminal commando (Debug menu).
    Nu is het idd wel eenvoudig: een vinkje in Safari voorkeuren>Geavanceerd.
    Haal maar weg; daar heb je niks aan.

Safari blijft dus hangen??
    Verwijder dan maar eens het voorkeursbestand com.apple.Safari.plist uit ~/Bibliotheek/Preferences.
    Doe ook eens: Safari menu>Verwijder cache bestanden… (edit: zie nu in je openingspost dat je dat al hebt gedaan)

Bijdrager
    Gees

Ga het allemaal nalopen. Bedankt voor jullie reacties!…..

Bijdrager
    Oppie

Doe dan eens: Safari menu>Stel Safari opnieuw in… (en maak een keus wat wel en wat niet moet worden ingesteld).

Bijdrager
    Gees

@Oppie, van mij mag er weer een sterretje bij!

Bijdrager
    Gees

Jammer genoeg blijf ik het probleem van stop Safari behouden, moet deze geforceerd blijven stoppen.
    Zou het met “1Password” wat te maken kunnen hebben?…….

Bijdrager
    Gees

Het is nog steeds niet opgelost, herstart,c/q uitzetten lukt niet zonder eerst b.v. het prog.Adresboek of Safari “Forceer-stop” of beide te doen.
    Echt irritant normaal kan ik hem uitzetten en dan weglopen, nu moet ik wachten tot dat er een bericht verschijnt op het scherm;

Is misschien “PRAM en NVRAM resetten” de oplossing?……

Bijdrager
    LEXY

Waarom zet je je iMac helemaal uit? Laat hem gewoon sluimeren, veel makkelijker en beter voor je computer.

Bijdrager
    Gees

Dus jij laat hem zo dag en nacht aan staan???…….

Bijdrager
    LEXY

Ja daar is die sluimer functie voor. Het is beter voor je HD en je kunt gelijk weer aan het werk.
    OK, het verbruikt een klein beetje stroom, maar dat heb ik voor al dat gemak er wel voor over.

Bijdrager
    Gees

Ik heb zowat alles gedaan wat moest gebeuren, maar blijf met hetzelfde probleem zitten;
    Safari en Adresboek blijven hangen moet met “forceer” stop deze stoppen, anders gaat mijn halve bolletje niet vanzelf uit!!..
    Weet iemand hier een oplossing voor?…..

Bijdrager
    Gees

Ik vraag het nog maar een keer omdat nu toch meerdere programma’s blijven hangen die ik uitzet, en moet deze eerst met ‘Forceer Stop’ aan-klikken anders gaat mijn halve bolletje NIET uit????……. Wie weet hoe ik dit kan oplosen???……….

Bijdrager
    spruit
    ”Gees”

Ik vraag het nog maar een keer omdat nu toch meerdere programma’s blijven hangen die ik uitzet, en moet deze eerst met ‘Forceer Stop’ aan-klikken anders gaat mijn halve bolletje NIET uit????……. Wie weet hoe ik dit kan oplosen???……….

misschien een standaard antwoord, maar maak eens een nieuwe gebruiker aan, en zie of het probleem zich hem daar ook voordoet…:wink:

Bijdrager
    Gees

Bedankt, maar is ook al gebeurd:cry:

Bijdrager
    Gees

Bibliotheek—>Preferences—->Com.Apple.Safari plist, heb ik verwijderd, herstart. Heeft ook geen resultaat opgeleverd, weer teruggeplaatst. Zo ook met Adresbook. Nu heb ik ook hetzelfde probleem met Roxio-Toast n.l. geforceerd stoppen, anders blijft hij ook aanstaan in de dock of gaat zelfd de iMac niet uit!!!…..

Heeft iemand nog een suggestie??…….

Moderator
    Poezenbeest

Probeer eens permissies te herstellen… wnat er gaat iets niet goed en dat zou daar wel eens in kunnen zitten… Misschien draaien de scripts niet meer goed door al die geforceerde stops…

Bijdrager
    Gees

:cry: Dat is meerdere malen gebeurd zelfs met de DVD. Bedankt voor je reactie!….

Bijdrager
    Oppie
    ”spruit”

misschien een standaard antwoord, maar maak eens een nieuwe gebruiker aan, en zie of het probleem zich hem daar ook voordoet.

”Gees”

Bedankt, maar is ook al gebeurd.

Met welk resultaat dan? Want dan kan ik nergens teruglezen.

Misschien ook voor jou een Archiveer & Instaleer wel de beste oplossing in deze…
    Lees daarvoor ff dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136230

Bijdrager
    Gees

Ik denk nu toch maar dat laatste te gaan doen, mail blijft nu ook hangen. Dus teveel “Forceer Stop” gedaan!…..

Bijdrager
    stijn23

Misschien eens de onderhoudsscripts laten draaien met behulp van een programma als onyx ofzo… Gewoon heel je mac eens laten opkuisen:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.