-
Nee, vroeger moest je die erbij zetten met een Terminal commando (Debug menu).
Nu is het idd wel eenvoudig: een vinkje in Safari voorkeuren>Geavanceerd.
Haal maar weg; daar heb je niks aan.Safari blijft dus hangen??
Verwijder dan maar eens het voorkeursbestand com.apple.Safari.plist uit ~/Bibliotheek/Preferences.
Doe ook eens: Safari menu>Verwijder cache bestanden… (edit: zie nu in je openingspost dat je dat al hebt gedaan)@Oppie, van mij mag er weer een sterretje bij!
Het is nog steeds niet opgelost, herstart,c/q uitzetten lukt niet zonder eerst b.v. het prog.Adresboek of Safari “Forceer-stop” of beide te doen.
Echt irritant normaal kan ik hem uitzetten en dan weglopen, nu moet ik wachten tot dat er een bericht verschijnt op het scherm;
Is misschien “PRAM en NVRAM resetten” de oplossing?……
”Gees”Ik vraag het nog maar een keer omdat nu toch meerdere programma’s blijven hangen die ik uitzet, en moet deze eerst met ‘Forceer Stop’ aan-klikken anders gaat mijn halve bolletje NIET uit????……. Wie weet hoe ik dit kan oplosen???……….
misschien een standaard antwoord, maar maak eens een nieuwe gebruiker aan, en zie of het probleem zich hem daar ook voordoet…
Bibliotheek—>Preferences—->Com.Apple.Safari plist, heb ik verwijderd, herstart. Heeft ook geen resultaat opgeleverd, weer teruggeplaatst. Zo ook met Adresbook. Nu heb ik ook hetzelfde probleem met Roxio-Toast n.l. geforceerd stoppen, anders blijft hij ook aanstaan in de dock of gaat zelfd de iMac niet uit!!!…..
Heeft iemand nog een suggestie??…….
”spruit”misschien een standaard antwoord, maar maak eens een nieuwe gebruiker aan, en zie of het probleem zich hem daar ook voordoet.
”Gees”Bedankt, maar is ook al gebeurd.
Met welk resultaat dan? Want dan kan ik nergens teruglezen.
Misschien ook voor jou een Archiveer & Instaleer wel de beste oplossing in deze…
Lees daarvoor ff dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136230
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.