8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RobMaas

Zelftoegekend ip, maar wel wifi op ander netwerk

Hallo,

Ik ben verhuisd en deel een wifi verbinding met wep beveiliging met andere bewoners. Nu is het zo dat deze verbinding in eerste instantie prima heeft gewerkt op mijn mac, maar nu krijg ik de melding dat airport een zelftoegekend ip adres heeft en geen verbinding kan maken, als ik een andere onbeveiligd wifi in de lijst kies heb ik nu dus wel internet, maar dat is niet de bedoeling. Ik heb het idee dat ook op mijn iPhone deze wifi niet meer werkt, terwijl dit het wel gedaan heeft. Ik heb wel wat lopen kloten met internetdeling etc. Maar instellingen zoals DHCP etc kloppen volgens mij gewoon.

Zou een clean install de oplossing zijn?

Thanks alvast.

Inactief
    Anoniem

Ben je misschien buiten het bereik van je wifi netwerk verhuisd?

Bijdrager
    macpro

Een clean install is hier zeker niet de oplossing. Maar waarom heb je met internetdeling zitten kloten?
    Zet dat in ieder geval maar eens uit.

En realiseer je ook dat WEP encryptie van een draadloos netwerk nutteloos is. Dat is binnen 1 minuut te kraken.

Bijdrager
    akkie

“Nutteloos” vind ik wel wat overdreven,. Het is idd makkelijk te kraken, mr dat gaat een simpele gebruiker nog steeds niet doen. WEP is altijd beter dan een onbeveiligd netwerk aanleggen, wat ik ook nog steeds genoeg tegenkom. Als één van de andere bewoners een oude laptop heeft, kan het zijn dat deze helemaal geen WPA ondersteund, dus dan moet je wel. Ik zou dan wel ook een beveiliging op MAC-adres erbij doen en misschien zelfs wel het netwerk verborgen maken.

Als de anaderen geen problemen hebben, dan is het waarschijnlijk geen DHCP-probleem. Probeer eens verbinding te maken als je vlakbij de WAP staat, en ook door tijdelijk aan een kabel te hangen.

Bijdrager
    RobMaas

Het is iig zo dat mijn iPhone als TV met internet ook geen ip krijgt toegewezen.

Bijdrager
    akkie

In dat geval zou het dus ook een DHCP probleem kunnen zijn.

Bijdrager
    RobMaas

Probleem is opgelost door modem te resetten. Daarna deelde DHCP weer IP’s uit. Vrij eenvoudig dus uiteindelijk.

Bijdrager
    akkie

Modem resetten?? Bedoel je niet “router herstarten”? Als je je modem reset, heb je iig geen internet meer zou ik zeggen. Maar ik mag toch hopen dat je al je hardware een keer herstart hebt, voordat je een topic aanmaakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.