4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lee

Zelfs opstarten onder Single-User mode (com. line) gaat niet

Mijn vader heeft hier het volgende op zijn appletje gedaan.

Start het programma ‘Terminal’.
    2. Typ: sudo chmod 775 /
    3. Druk op Enter.
    4. Voer uw wachtwoord in en druk op Enter.
    5. Verplaats in ‘Finder’ de onderdelen naar de gewenste locatie.
    6. Typ in het programma ‘Terminal’: sudo chmod 1775 /
    7. Druk op Enter.

(komt Article ID: 106237 -> Mac OS X: problemen met het verplaatsen, verwijderen, wijzigen of kopiëren van onderdelen)

Zelf heb ik geen idee waarvoor de 1775 code staat achter chmod.

Ik kan je wel het resultaat vertellen:
    Als hij wil opstarten dan krijg hij een knipperend vraagtekentje. Ook als je de installatie cd van osx en daar het programmatje disk utilities open doet dan merkt je dat zijn OSX schijf niet geactiveerd is. Het probleem is ook dat ik ze niet terug geactiveerd krijg.

Ik heb ook geprobeerd om van de installatie cd van os9 op te starten en daar vroeg hij of ik de os x partitie wilde initialiseren.

Ik heb ook nog geprobeerd om op te starten in Single-User mode (appeltje-S), maar zelf daar had ik geen succes mee. Het knipperende vraagteken blijft terugkomen.

Weet iemand nog iets wat ik kan doen of zit er niets anders op dan mijn volledige harde schijf te initialiseren en dus bij gevolg ook al mijn gegevesn kwijt ben.

Graag raad!!! :|

Bijdrager
    Sad

Als je een vraagteken krijgt bij het opstarten, betekent het dat hij geen bootdisk kan vinden. Probeer van een andere schijf of CD te booten. Als dat wel lukt, is je hard disk of kapot, ofwel de OSX installatie staat er niet goed meer op.

(Als je in Disk Utility je schijf niet meer ziet is hij waarschijnlijk defect.)

Dan kan je een verse OSX installatie doen met behoud van je oude OSX. (Moet je wel veel schijfruimte over hebben, maar dan hou je je eigen bestanden dus.)

Bijdrager
    lsmisch

Opstarten vanop de installatie cd.Dan schijfhulp programma schijf selecteren en in het menu /optie’s/aktiveren lukt ook niet?
    Probeer maar even.

Bijdrager
    lee

Heb ik geprobeerd, maar lukt helaas niet. :cry:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.