8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    SwayZ

zelfontspanner instellen

Goeiemiddag,

Ik heb een Canon EOS 400D en ik gebruik de zelfontspanner voor opnames met lange sluitertijd.
    Ik slaag er echter niet in de vertraging voor die zelfontspanner in te stellen. Nu staat die op een tiental seconden, veel te lang naar mijn zin.
    Ik vind echter nergens terug hoe ik die vertraging kan verkleinen naar 2 seconden ofzo. Niet in de handeiding, niet al browsend door het menu, niet via google.

Wie kan me helpen?

Groetjes,

IK

Bijdrager
    KarelWillem

Dit heeft nou niet zo héél veel met de Mac te maken toch?

Bijdrager
    SwayZ

Juist !

Als dit niet kan, sluit dan maar af, no problem, sorry dan.
    Ik dacht dat er onder al die creatieve maccers wel wat mensen met die camera zouden zitten, vandaar dat ik hier de vraag stel.

Bijdrager
    cmug

Zover ik lees in de manual / tech specificaties is de timer duur vast 10 seconden. Dus je kunt deze niet wijzigen.
    Je vraag kan dus beter ombuigen naar een verzoek naar Canon misschien kunnen ze het meenemen in een software update

Bijdrager
    SwayZ

Yep,

dat had ik ook begrepen uit de handleiding.
    Leek me ongelooflijk dat zoiets niet in te stellen valt.
    I’d better believe it, blijkbaar.
    Stom !
    Toch bedankt

Groetjes,
    ikke

Bijdrager
    TRML

En waarom zou je dat dan willen, die twee hebben totaal niets met elkaar te maken.:?

Bijdrager
    themacs

Ik heb een Canon 350D en gebruik voor zulke opnames de optionele infrarood afstandsbediening.Canon RC-5, ook voor de 400D, dacht ik. Hier is de trigger tussentijd steeds 2 seconden.
    Niet zo goedkoop (19 euro), maar wel handig, je kan je toestel op een afstand van enkele meters afstand ontspannen.

Bijdrager
    sypie

Mocht je het echt zeker willen weten dan kun je ook op http://www.eosdigitaal.nl kijken. Daar zit net als hier, alleen dan op ander gebied, een groot forum met veel deskundigen. Die mensen kunnen je misschien wijzen op een truucje die niet in de boeken staat ( Je weet maar nooit..).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.