5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

zelfde Safari-versie, toch opent de website anders/gehavend

Goeiedag,

Op mijn iMac draaien de meest actuele versies van Safari en Firefox. Op andere Apple-computers met exact dezelfde actuele browserversies verschijnt de website http://www.ktv-kennisnet.nl keurig zoals ze bedoeld is, op mijn iMac echter verschijnen die webpagina’s gehavend en slechts ten dele toegankelijk (de knoppenbalk en daaruit bij mouse overs verschijnende pull down menuutjes overlappen de tekst en maken bijvoorbeeld onderliggende verplichte invulvelden ontoegankelijk):

Ik heb geen idee of ik o.b.v. onderstaande acties mag uitsluiten dat ik met mijn configuratie ongewild/onbewust zelf veroorzaker van het probleem ben, maar ik heb in elk geval zelf al:
    1) nogmaals gecheckt of ik de meest actuele browserversies gebruik (en dat is zo)
    2) mijn computer herstart
    3) alle andere programma’s gesloten (inclusief internet security software, browser extensies zoals 1Password en Ghostery en bijvoorbeeld FlashFrozen (een Flash-killer App))
    4) het cachegeheugen en de cookies binnen zowel Safari als Firefox gewist
    Ook dan echter blijven de pagina’s van http://www.ktv-kennisnet.nl op mijn iMac gehavend en slechts ten dele toegankelijk verschijnen.

Wie heeft een idee over wat (dan mogelijk wel) de oorzaak van dit probleem kan zijn? Is bijvoorbeeld mogelijk dat ik mijn browserversies van een andere server heb gekregen dan de mensen waarop die website wel gewoon naar behoren functioneert? Of: zijn er nog andere omgevingsfactoren op een iMac waarmee ik de prestaties van mijn webbrowsers zonder het te weten negatief kan beïnvloeden (noot: het beschreven probleem treedt alleen op bij http://www.ktv-kennisnet.nl, andere websites openen prima)?

Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties,

Wokkel

Bijdrager
    mtooster

Het lijkt erop dat Javascript is uitgeschakeld, ik krijg namelijk precies hetzelfde als ik javascript uitschakel.

Bijdrager
    Wokkel

Ik heb Javascript ingeschakeld staan :-).

Bijdrager
    mtooster

Heb je het toevallig in het ontwikkel-menu uitgeschakeld?

EDIT: dat zal wel niet, want je maakt ook zonder problemen gebruik van dit forum. (Wat ook Javascript gebruikt)

Heb je alle safari-extensies uitgeschakeld?

Bijdrager
    Wokkel

mtooster, het lag inderdaad niet aan het ontwikkelmenu, maar wél aan de extensies :lol:! Heel raar, want ik had (zoals ik heb beschreven) gisteren al een keer alle safari-extensies uitgeschakeld, en daarna het cache-geheugen gewist, en toen bleef die pagina toch ‘gehavend’ verschijnen. Nu (ik heb het net een aantal keer geprobeerd) blijkt het uitzetten van die extensies toch de oplossing, super bedankt voor je snelle en goede hulp :thumbsup:.

Case closed!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.