7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian Gijsen

Zelf vervangen moederbord MBP (late 2011)

<p style=”text-align: left;”>Hi all,</p>
    Mijn Macbook Pro heeft ooit een nieuw moederbord gekregen van Apple onder het programma dat ze ervoor opgezet hadden. Helaas hield ook die er een jaar geleden mee op. Reparaties bij “echte” instanties vond ik erg duur, dus ik besloot mijn vertrouwen te leggen bij de Pakistaan om de hoek. Aardige vent hoor, maar 2 reparaties verder is de GPU weer stuk.

Het liefst wil ik ‘m gewoon weer opknappen, maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Zelf het moederbord geheel vervangen door een nieuwe lijkt me nog het beste – hoe beoordelen jullie dat? Is dat lastig? Ik ben niet onhandig maar een erkend reparateur wil ik me ook niet noemen! En waar kan ik dan het beste onderdelen kopen?

Hoor graag, zou fijn zijn als ik ‘m toch weer nieuw leven in kan blazen!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Originele Apple onderdelen zijn nergens te koop….

De Pakistaan om de hoek heeft waarschijnlijk de GPU opnieuw gesoldeerd, dus niet vervangen….

Bijdrager
    Shmoo

Er is geen mogelijkheid om deze machines fatsoenlijk te fixen. Je kunt ‘m alleen vervangen met net niet oplossingen. Of dat nu bij Apple is of bij iemand anders. Dit komt vooral omdat er nooit een echte oplossing is gekomen voor het probleem. De bestaande oplossen was het moederbord met productiefout vervangen voor een moederbord met productiefout. Op die manier hoopt/zorgt Apple dat je toch minimaal 5 jaar uit je machine krijg en dan heb je marktcomfort aan je plicht voldaan.

Er zit niets anders op dan een nieuwe /andere kopen die niet uit 2011 komt.

Bijdrager
    pruus

Er zijn wel bedrijven die een reflows doen, met een jaar garantie. Dan heb jij in ieder geval meer zekerheid. En anders in onderdelen verkopen is een optie.

Bijdrager
    darkken

offtopic: zelf heb ik dit probleem ook gehad. Apple heeft het moederbord toen vervangen met de terugroepactie. sindsdien hou ik de temperatuur van de macbook altijd met een schuin oog in de gaten. Als hij te warm wordt, dan laat ik de ventilatoren op volle toeren draaien via een programma.

Bijdrager
    FloorvN

<p class=”cite”>Shmoo op 27 september 2018 om 09:56</p>
    Er is geen mogelijkheid om deze machines fatsoenlijk te fixen. Je kunt ‘m alleen vervangen met net niet oplossingen. Of dat nu bij Apple is of bij iemand anders. Dit komt vooral omdat er nooit een echte oplossing is gekomen voor het probleem. De bestaande oplossen was het moederbord met productiefout vervangen voor een moederbord met productiefout. Op die manier hoopt/zorgt Apple dat je toch minimaal 5 jaar uit je machine krijg en dan heb je marktcomfort aan je plicht voldaan.

Er zit niets anders op dan een nieuwe /andere kopen die niet uit 2011 komt.

Correctie, dedicated AMD GPU uitschakelen is de enigste beste methode !
    de Macbook Pro draait dan gewoon prima door met de geintegreerde Intel HD3000 graphics welke in de Core i7 processor zit.
    de mod van Realmacmods, is eenvoudig in gebruik en een aanrader naar mijn mening :

Macbook 2011 Radeon GPU Repair

Nadelen :
    Je mist mogelijkheid om extern scherm aan te sluiten via Thunderbolt/Mini display uitgang..
    (Dit werkt enkel met de AMD radeon GPU)

Bijdrager
    Shmoo

Serieus werken op een Intel HD 3000 i.c.m een Intel Core i7 ???

Jongens toch, dan kun je beter een compleet waardeloos Windows laptje bij de MediaMartk kopen voor 400,- en heb je nog meer geweld dan dit. Zo’n MacBook Pro uit 2011 kan het nog ‘aardig’ bijhouden of uithouden vanwege die betere GPU die erin zou moeten zitten. Helaas is dat het mankement aan die machines.

Kun je nog 8 jaar mooi over lullen maar je moet het gewoon bij de feiten houden. Sommige Macs gaan 10 jaar mee en helaas dit 2011 model maar 5 jaar.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.