8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Jan G

Zelf San Francisco-font gebruiken (OSX.11)

Gisteren heb ik OSX.11 geïnstalleerd. Ik ben helemaal weg van het San Francisco-font. Nu wil ik het zelf ook gebruiken in bijv. word-documenten (ter vervanging voor Helvetica Neue, dat ik normaal gebruikte). Tot mijn verbazing zit San Francisco niet in het Fontbook van de nieuwe OSX.

Echt downloads of andere dingen hierover vind ik niet via Google. (Enkel mensen die SF als systeemfont willen instellen op Yosemite, en daar staat bij dat die downloads niet anders gebruikt kunnen worden). Weet iemand hoe ik SF kan gebruiken in tekstverwerkers?

(P.S. Ik heb wel gezien dat SF te downloaded is via developer.apple.com/fonts. Maar met mijn gratis dev-account kan ik het niet downloaden)

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Jan G. Reden: Toevoeging p.s

Bijdrager
    computer space

Ik heb geen el crapitein, maar font wel van internet gehaald. viel me op dat naam geen san francisco bevat, maar iets van sfnt oid. Misschien over het hoofd gezien?

Bijdrager
    Shyos

Dan heb je niet het juiste font!

Bijdrager
    Qmagic

Heb je het Font via deze site al geprobeerd?
    http://www.iculture.nl/tips/san-francisco-lettertype-installeren-mac/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is het niet ergens op de harde schijf te vinden, verborgen in een Bibliotheek- of Systeem-map?

Bijdrager
    jv65

Zijn dit ze?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat bedoelde ik, ja:)

Bijdrager
    Jan G

Bedankt voor de reactie’s

Die bestanden heb ik gevonden in Finder. Maar Fontbook kan er niks mee. Ik kan ze dus niet echt installeren.

De iCulture oplossing werkt. Ik heb nu die versie’s geïnstalleerd en kan nu in Word dingen in SF schrijven. Maar het blijft een beetje buggy voelen om het zelf te moeten installeren en niet alle mogelijkheden te krijgen die er zijn binnen het SF-font. (Zie de video op developers.apple.com/fonts)

Maar goed. Het werkt nu dus in Word. Ik heb even een testje gedaan.:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Jan G.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.