3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

zelf GUI maken

Is er standaard software om zelf ‘hotspots’ te maken over bijvoorbeeld een photoshop plaatje heen?
    Zo zou ik een eigen grafische interface kunnen maken voor gebruik met een touchscreen.

Ik herinner mij een verslag waarin dergelijke software gebruikt werd voor een touchscreen oplossing in een auto toen de eerste Mac Mini’s uitkwamen.

Mijn bedoeling is om een eigen GUI (plattegrond woning) te maken voor een domotica toepassing als Indigo.

Bijdrager
    macpro

HTML in combinatie met CSS voor positionering van de objecten die je wilt tonen.
    XTension heeft de mogelijkheden die jij zoekt.
    Indigo op dit moment niet…

Bijdrager
    DiscoveryV8

Ik loop ook met het idee rond. Ik heb wat zitten experimenteren. Uiteindelijk heb ik wat gemaakt in Indesign en acrobat. Daar kun je met layers en hotspots werken. Hier heb ik een applescriptje per functie gemaakt wat Indigo aanstuurd. Het werkt wel grappig. Ik klik op een lamp, en hij gaat visueel aan in Acrobat en Indigo zet het echt aan. Erg omslachtig en het nadeel is dat het éénrichtingsverkeer is. Dat zou je misschien nog op kunnen vangen door Indigo ook een Applescript te laten versturen om je pdf bestand weer goed te zetten.
    Misschien dat de widget aangepast kan worden en je het via die weg kunt proberen….

Al met al denk ik dat we ff op Indigo 2 moeten wachten en zien wat dat brengt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.