9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Yurgen

Zelf font ontwerpen

Voor school (grafische opleiding) ga ik me een periode lang verdiepen in typografie. Als onderdeel hiervan wil ik graag een eigen font ontwerpen. Welke software is hiervoor, het liefst gratis, en zijn er hier mensen die zelf fonts ontwrpen en tips e.d. hebben.

Alvast bedankt

Bijdrager
    midas

pen en papier?

Moderator
    Strifer

er is hier iemand op het forum die ook zelf ontwerpt en een paar hele mooie fonts heeft gemaakt. Z’n bekende is de DELICIOUS. Ik zou even zoeken op dit forum naar de delicious en de maker ervan (ik ben zijn naam kwijt). Wellicht kun je aan hem vragen hoe je te werk moet gaan.

Ik wens je veel succes enneh… laat je font maar ’s zien als je er klaar mee bent!

Bijdrager
    olbo

Ik zelf heb eens een eigen font gemaakt; jaren terug. Alle letters in Illustrator gemaakt (elke letter afzonderlijk bewaard). Deze heb ik letter voor letter geimporteerd in Fontographer…

Bijdrager
    Yurgen
    ”midas”

pen en papier?

Natuurlijk eerst alles met pen en papier, maar daarna…..

Bijdrager
    Yurgen
    ”Strifer”

er is hier iemand op het forum die ook zelf ontwerpt en een paar hele mooie fonts heeft gemaakt. Z’n bekende is de DELICIOUS. Ik zou even zoeken op dit forum naar de delicious en de maker ervan (ik ben zijn naam kwijt). Wellicht kun je aan hem vragen hoe je te werk moet gaan.

Ik wens je veel succes enneh… laat je font maar ’s zien als je er klaar mee bent!

Dank je wel voor je reactie. Heb even gegoogled en gevonden.
    Klik

Bijdrager
    karllaurent
    ”olbo”

Ik zelf heb eens een eigen font gemaakt; jaren terug. Alle letters in Illustrator gemaakt (elke letter afzonderlijk bewaard). Deze heb ik letter voor letter geimporteerd in Fontographer…

Fontographer kost $ 349 !

Bijdrager
    pille

Je zou FontForge kunnen gebruiken. Da’s gratis (draait wel onder X11).

De Delicious heb ik destijds gemaakt met Fontographer,
    maar FontLab is denk ik het beste programma (wel erg duur).

Bijdrager
    Yurgen

Kan FontLab waarschijnlijk wel van een leraar op school krijgen. Lopen hier veel typografen rond. Verder nog iemand handige links, of misschien een kunstenaar die kunst maakt met woorden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.