25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

zelf een subliminal messaging filmpje maken.

ik moet een spreekbeurt doen over subliminal messaging en heb hiervoor een kort stukje film gemaakt.
    Hierin wil ik de simpele boodschap ‘<even geheim gehouden>’ verstoppen. Dus in fcp scroll ik in de video tot ik bij de laatste cijfertjes 24 heb staan, daar begin ik de boodschap en die duurt dan 1frame. dit heb ik een 4 tal keer gedaan in een filmpje van 1minuut. Maar als ik dit afspeel dan kan ik (en mijn moeder die van niets wist) het gewoon lezen). Ik heb het donkerder gemaakt en de letters iets kleiner, en nog kan mijn zus (die het op dit moment nog niet gezien heeft) het gewoon lezen. Doe ik iets fout of is dit de bedoeling?

Bijdrager
    MacBeer

4 maal in 1 minuut is denk ik teveel… 1 maal is denk ik genoeg.
    Verder moet je er denk ik zeker van zijn dat het filpmje ook daadwerkelijk op volle snelheid (25 FPS) loopt. Als je een tragere mac hebt dan kan ik me voorstellen dat je film niet op volle snelheid loopt en dat je daarom het woord beter ziet.

Bijdrager
    postman

Is het een animatiefilmpje of videofilm? Als het animatie is kan je proberen in motion bijvoorbeeld op 60fps te werken. Kort door de bocht is 1 frame dan ‘korter’ dus blijft de boodschap korter in beeld.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”MacBjorn”

4 maal in 1 minuut is denk ik teveel… 1 maal is denk ik genoeg.
    Verder moet je er denk ik zeker van zijn dat het filpmje ook daadwerkelijk op volle snelheid (25 FPS) loopt. Als je een tragere mac hebt dan kan ik me voorstellen dat je film niet op volle snelheid loopt en dat je daarom het woord beter ziet.

ik zal het er 1 maal in zetten dan.
    Ik heb een imac g5 2,0ghz, dus ik denk dat deze snel genoeg is, trouwens als ik de stukjes liet zien waren ze gewoon gerenderd naar quicktime. Waar kan ik zien of mijn filmpje ook wel degelijk 25fps is en niet 24 ofzo?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”postman”

Is het een animatiefilmpje of videofilm? Als het animatie is kan je proberen in motion bijvoorbeeld op 60fps te werken. Kort door de bocht is 1 frame dan ‘korter’ dus blijft de boodschap korter in beeld.

het is video

Bijdrager
    iLaRo

heb hier ook eens mee gewerkt.

Maar dan met “fields”

1 frame bestaat namelijk weer uit twee fieldjes. Een “odd” en een “even”
    Ze hadden toen een “field” gebruikt als sublimeer beeldje.
    Dit is te snel (1/50 van een seconde) voor eens mens om de info te intepreteren, maar wel lang genoeg om waar te nemen. Onbewust nemen de hersenen de info op. Maar kunnen het niet verwerken.

Onbewust zie je dus de info.
    Et Voila. Het principe van sublimeerinfo.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”iLaRo”

heb hier ook eens mee gewerkt.

Maar dan met “fields”

1 frame bestaat namelijk weer uit twee fieldjes. Een “odd” en een “even”
    Ze hadden toen een “field” gebruikt als sublimeer beeldje.
    Dit is te snel (1/50 van een seconde) voor eens mens om de info te intepreteren, maar wel lang genoeg om waar te nemen. Onbewust nemen de hersenen de info op. Maar kunnen het niet verwerken.

Onbewust zie je dus de info.
    Et Voila. Het principe van sublimeerinfo.

en hoe doe ik dit in fcp?

Bijdrager
    i3enhur

Je zou een frame uit je film kunnen exporteren naar Photoshop, dan je subliminal message er overheenleggen. In het Alphakanaal van je plaatje zou je om en om een zwarte lijn kunnen trekken. (1px zwart, 1 px wit…todat je het hele beeld hebt gevuld. Denk: ‘fields’…zoals hierboven beschreven), Deze twee lagen, still van flimpje + plaatje, mergen. Daarna importeren in FCP en er tussen monteren, dan ben je een heel eind denk ik…

succes!

Bijdrager
    SeaTrue

ik zal dit eens proberen, waar stop ik dan best deze éne boodschap, aan het begin? of aan het einde?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”i3enhur”

Je zou een frame uit je film kunnen exporteren naar Photoshop, dan je subliminal message er overheenleggen. In het Alphakanaal van je plaatje zou je om en om een zwarte lijn kunnen trekken. (1px zwart, 1 px wit…todat je het hele beeld hebt gevuld. Denk: ‘fields’…zoals hierboven beschreven), Deze twee lagen, still van flimpje + plaatje, mergen. Daarna importeren in FCP en er tussen monteren, dan ben je een heel eind denk ik…

succes!

is hier trouwens geen mask ofzo voor?

edit: ik heb het geprobeert en ben dit uitgekomen, volgens mij is het nog té duidelijk.
    rechtermuis, opslaan als, en dan renamen naar .mp4

Bijdrager
    SeaTrue

niemand?

Bijdrager
    postman

je kan ’t wel redelijk goed zien nog ja. Zijn er geen tutorials voor op het internet te vinden?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”postman”

je kan ’t wel redelijk goed zien nog ja. Zijn er geen tutorials voor op het internet te vinden?

heb al zitten zoeken maar kon er geen vinden, heb zo’n idee dat die lijntjes van 1px niet veel hebben uitgehaald, Welk moet ik kiezen? progressive of interlaced (ben niet zo thuis in deze termen)

Bijdrager
    reposte
    ”samheijens”

ik moet een spreekbeurt doen over subliminal messaging (…)

Wat is dat?

”samheijens”

Welk moet ik kiezen? progressive of interlaced (…)

Interlaced, anders hebben die halve frames geen zin. Als ik me tenminste nie heel erg vergis!

Bijdrager
    SeaTrue
    ”reposte”
    ”samheijens”

ik moet een spreekbeurt doen over subliminal messaging (…)

Wat is dat?

dit zijn zo heel korte boodschappen die men soms in films of tv programmas zet om zo uw onderbewuste (=subliminal) die boodschappen te laten onthouden zondar dat je het zelf beseft

Bijdrager
    SeaTrue

ik heb het filmpje met de boodschap waar zo telkens een lijntje pixels tussenuit gehaald werd naar dv geexporteerd met interlaced optie en dan kan ik de booschap niet zien, zelfs geen flits, is dit positief?

Inactief
    Anoniem
    ”samheijens”

is dit positief?

Geen idee.:?

Als je je filmpje nu even ergens neerzet… kunnen we het bekijken en uitvissen of je boodschap werkt. Natuurlijk niet eerst zeggen wat de boodschap is.:wink:

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Zakske”
    ”samheijens”

is dit positief?

Geen idee.:?

Als je je filmpje nu even ergens neerzet… kunnen we het bekijken en uitvissen of je boodschap werkt. Natuurlijk niet eerst zeggen wat de boodschap is.:wink:

ik heb eventjes de boodschap uit de beginpost weggenomen.

je zou het filmpje kunnen bekijken op deze pagina
    (niet te veel bekijken, tis de host van ons internet en de limiet ligt niet echt hoog).

na het filmpje zou ik vragen: kop of munt,
    wat zou jij zeggen? (het eerste dat in je opkomt na het zien van het filmpje natuurlijk)

Bijdrager
    MauZ

munt, nee kop… nee toch munt…nee…mn kop voelt raar:P

Bijdrager
    SeaTrue
    ”MauZ”

munt, nee kop… nee toch munt…nee…mn kop voelt raar:P

CHOOSE!!!

[notrealmode]
    of is mijn chaos tekst toch gelukt….:P
    [/notrealmode][/img]

Bijdrager
    SeaTrue

ik heb het ondertussen aan een drietal mensen laten zien en ze gaven allemaal het juiste antwoord

Bijdrager
    postman

hoe vaak zit de boodschap er nu in?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”postman”

hoe vaak zit de boodschap er nu in?

1keer

Bijdrager
    postman

moet dat dan niet meerdere keren? Weet er niet gek veel vanaf maar kan me herinneren dat cocacola het ook ooit heeft gedaan in een bioscoopreclame. Daar was het geloof ik 1 frame v/d 60 dat er flesjes cola in beeld waren, waardoor er aanzienlijk meer cola werd verkocht in de bios :mrgreen:

Bijdrager
    SeaTrue
    ”postman”

moet dat dan niet meerdere keren? Weet er niet gek veel vanaf maar kan me herinneren dat cocacola het ook ooit heeft gedaan in een bioscoopreclame. Daar was het geloof ik 1 frame v/d 60 dat er flesjes cola in beeld waren, waardoor er aanzienlijk meer cola werd verkocht in de bios :mrgreen:

een paar reply’s terug zei iemand me dat ik beter 1 keer het erin doe. En het werkt blijkbaar dus…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.