2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    svdf

Zeer traag netwerk op mini, internet geen probleem

De laatste tijd heb ik een raar probleem op mijn mac mini (g4) het internet doet het gewoon zoals het hoort, maar als ik een schijf van een andere g4 over het netwerk probeer te bereiken dan lukt dat wel, maar de overdracht snelheid is zeer traag. En met traag bedoel ik dat hij 10 minuten doet over het kopieren van een mp3tje van 4 mb. De data komt wel over, maar met astronomisch lage snelheden.

Af en toe heb zie ik de gedeelde g4 ook niet verschijnen in mijn netwerk overzicht. Soms wil het werken om dat het ip adres in te typen, maar soms werkt ook dat niet.

Waar kan dit aan liggen? corrupte netwerk instellingen in mijn mac? (heb ik al geprobeerd te herstellen, maar maakt niets uit)
    een slechte aansluiting? (andere kabel maakt geen verschil…)
    een probleem met de router? (Linksys WRT54G waar de andere mac geen enkel probleem mee lijkt te hebben)

of kan er iets anders fout zijn?

Bijdrager
    Steff

Beter een late reactie dan geen reactie.

Ik heb dit ook gehad vanaf een iMac naar een PowerMac. Probeer je Firewall eens goed in te stellen. Even uitzetten kan ook. Is het dan nogsteeds langzaam? Hoe is je netwerk aangemaakt? Draadloos of niet?

Met vriendelijk groetje,

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.