9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rholerio

Zeer sloom internet op MacBook Air.

Beste Apple fans,

Heb nu een paar weken de nieuwe MacBook Air, maar het valt me op dat het internet zeer sloom is en regelmatig wegvalt. Ik vind dit zeer storend. We hebben hier thuis ook een iMac staan die ook ook van het internet geniet, maar deze heeft het probleem niet. Ze draaien allebij op Mountain Lion en zijn volledig up to date. Hopelijk heeft iemand een antwoord. Alvast bedankt.

Mvg Jannes,

Bijdrager
    fred44nl

mijn MBA van medio 2011- met ML – heeft hier in het geheel geen last van.
    misschien kun je iets meer vertellen over de situatie, router(s), gebruikte kanalen, etc.etc.

Bijdrager
    Rholerio

Ik weet niet zoveel van de router. Er zitten 5 apparaten aan (Via Wi-Fi). De router staat beneden (Zit vaak boven) heb internet word niet veel beter als ik beneden ga zitten. We zitten bij ziggo hebben daar ook een router van aan die router zijn verder geen extra routers aan verbonden de internet kabel gaat naar de router en het word direct verzonden.

Bijdrager
    fred44nl

bekijk de beschikbare wifi-netwerken eens met het programma iStumbler.

Bijdrager
    Boogaardt

Zelfde probleem gehad, mijn vaste computer had internet via de kabel en de WiFi verbinding van mijn Macbook Air was ontzettend traag.

De router van de buren bleek steeds precies hetzelfde kanaal te kiezen als onze router. Wat het probleem verhielp was de router terug naar fabrieksinstellingen zetten en handmatig een ander kanaal kiezen (even uitvogelen).

Er zijn verschillende tools waarmee je de kanalen van de routers in je omgeving kunt nalopen. Maar misschien is dat wel niet het probleem natuurlijk.

Bijdrager
    Beech

Je kunt op je Mac ook zien welke kanalen de buren in gebruik hebben. Linksboven “Deze Mac” en dan wifi kiezen.

Bijdrager
    fred44nl
    Beech op 04 september 2012

Je kunt op je Mac ook zien welke kanalen de buren in gebruik hebben. Linksboven “Deze Mac” en dan wifi kiezen.

dat is maar een zeer beperkte weergave.
    met iStumbler zie je heel wat meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Hetzelfde.
    Hij bedoelt: Systeeminformatie (Over deze Mac>Meer info…>Systeemoverzicht…)

Of: WiFi icoon in menubalk aanklikken met de optie-toets en dan met de pointer hooveren over de netwerken, krijg je dezelfde info in een geel pop-up venster.

Bijdrager
    computer space

Wifi is zo 2005. Gewoon weer bekabelen die handel. Op kantoor zie ik 45 Wifi netwerken, en iedereen loopt te vloeken dat internet traag is. Ik heb gewoon een snoer van 50m uitgerold, en nergens last van. 90mb down, 60mb up en een ping van 2ms. Oeps, de MBA heeft geen plugje meer.! Is vast een lelijke dongel voor.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.