30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    Mosgroen

Zeer slechte service bij Amac Zoetermeer

Nieuwe iPad besteld bij Amac Zoetermeer en afspraak gemaakt om ‘m op te halen. Helaas op het moment dat ik had afgesproken was de winkel donker en de deur op slot. Mail daarover gezonden. Slechts een anonieme mail, zonder excuses, kwam terug. Vragend wat ze konden doen. Nou niets. Om als een nummer onbeschoft behandeld te worden ga ik wel naar een andere dozenschuiver. Waar zijn de Apple zaken gebleven met nog een echt Apple hart, zonder hippe jongetjes in baggy jeans?

Bijdrager
    Moriarty

Niet netjes natuurlijk, ze hadden je op zijn minst netjes even kunnen mailen dat ze korter open waren i.v.m. Sinterklaas…

Bijdrager
    RobbieB

Niet om het een of ander, maar als het vandaag was had je zelf natuurlijk ook kunnen bedenken dat ze dicht zouden zijn vanwege pakjesavond…
    Die anonieme mail is waarschijnlijk gewoon geautomatiseerd.

Wat heeft dat overigens te maken met hippe jongetjes in baggy jeans?

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Hij had een afspraak! Dus nee dan bedenk je dat toch niet zelf.

Wij “Maddogs Rotterdam” waren gewoon tot 17:30 open hoor.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja, dat kan gebeuren zeggen we dan. Als de afspraak vandaag was, dus met Sinterklaas dan is de verkoper gewoon vergeten te vertellen dat ze vroeger sluiten. Tenslotte gebeurd dat niet zo vaak per jaar.
    Een vriend van mij had ook zoiets. Heeft pas een nieuwe iMac gekocht en moest vanwege een corrupte TM backup zijn data terughalen via zijn oude Mac dus via een FW kabel en dan opstarten in target mode. Dus kocht hij behalve de computer ook de nodige FW kabel. Maar wat blijkt: in de huidige iMac zit geen FW meer maar Thunderbolt! Niemand in de winkel (er waren naast de verkoper in kwestie ook nog twee collega’s aanwezig) zeiden dat je dan een FW – TB verloopkabel moest hebben. Dus verkochten ze hem een nutteloze FW kabel. Juist omdat de FW connector door de jaren heen zo vanzelfsprekend was vergaten ze kennelijk dat die er niet meer is…

Niet erg handig dus en op zijn minst slordig, maar om daar nu gelijk een oordeel over te geven wat betreft de service gaat ook weer een beetje te ver want net als jou ‘probleem’ zal dit best wel een geïsoleerd incident zijn.

Bijdrager
    Sanjeev

Het is niet helemaal netjes van die jongens, maar dat kan ook gebeuren, het is namelijk Sinterklaasavond.
    Ik weet niet of jij werkt, maar ik mocht namelijk ook vandaag wat eerder weg dan normaal, die jongens daar werken normaliter het hele jaar ook gewoon door met de reguliere openingstijden.

Om nou helemaal hier over een topic aan te gaan maken en je beklag hierover te doen vind ik erg zielig.

Zou jij als je thuis zit lekker warmpjes met de familie nog teruggaan naar je werk voor 5 minuutjes terwijl je morgen ook weer open bent?

Overigens is op de site van Apple ook te lezen dat ze vandaag tot 17:00 uur open waren ipv 20:00 uur, een Apple zaak met een hart voor Apple… al zijn die meestal wel hip gekleed.

Bijdrager
    Rickje

Ik ging vandaag om 18:30 naar de Action. Op de website stond niks over eerder sluiten op 5 december. Wel aangepaste openingstijden op 3 en 4 december. U raad het al, ik stond voor gesloten deur. Vervelend.. maar morgen een nieuwe kans.

Bijdrager
    jf

Ook ik lees dat blijkbaar een moment afgesproken was. En niet dat dit vandaag was. Enige duidelijkheid was handig geweest. Eerst daar dus maar op wachten: wanneer was de afspraak?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ach APR’s…
    Zelfs nu ze plots wél allemaal met 3 jaar garantie beginnen te leuren, zet ik er nooit meer een voet binnen.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat incident kan ik wel begrijpen. Wat jammer is, is dat de volgmail zo onpersoonlijk is. Je mag best je hand in eigen boezem steken door je excuses aan te bieden en de klant het gevoel te geven speciaal te zijn (door bv. een supersnelle vervolgafspraak in te plannen die in goed in de agenda van de klant past). Kleine moeite groot plezier.

Vaak vergeet men dat de slechte ervaringen vaker en langer blijven hangen dan goede ervaringen. Ook wordt er vaak vergeten dat het toch uiteindelijk de klant is die voor jouw boterham zorgt. En goede ervaringen zorgen alleen maar voor meer (trouwe) klanten.

Bijdrager
    Nikita

Van de andere kant bekeken; je had natuurlijk ook kunnen navragen of ze op dat tijdstip van afspraak nog wel open waren vanwege Sinterklaasavond. Waarschijnlijk hadden ze dan direct de vergissing ingezien en een ander tijdstip ingepland.

Een beetje assertiviteit vanuit de klant mag ook best, behalve de klaag-kant (want daar is de gemiddelde consument in Nederland kampioen in).

Moderator
    Pete.Z

Tja, vermoedelijk van beide kanten even niet er aan gedacht dat het 5 december was.
    Jammer dat er geen excuses in het mailtje staan, jammer dat er gelijk een klaag topic gemaakt is met naam er in.

Bijdrager
    Koezel

Ach APR’s…
    Zelfs nu ze plots wél allemaal met 3 jaar garantie beginnen te leuren, zet ik er nooit meer een voet binnen.

Een reactie die nergens op slaat en niets toevoegd aan dit topic.
    Helaas gaan we in dit forum steeds meer die richting op.

Waarschijnlijk een incident, ik begrijp dat je boos bent.
    Ik kom zelf al jaren bij de Amac in Den Bosch, altijd keurig netjes geholpen.
    Goede service en mensen met een Apple hart.

Bijdrager
    KarelWillem

Erg jammer dat een misgelopen afspraak er toe leidt dat voortaan op dit forum iedereen als eerste ‘Zeer slechte service‘ leest als er gezocht wordt op Amac.

Bijdrager
    Obi
    hendrik op 05 december 2013

………….
    Een vriend van mij had ook zoiets. Heeft pas een nieuwe iMac gekocht en moest vanwege een corrupte TM backup zijn data terughalen via zijn oude Mac dus via een FW kabel en dan opstarten in target mode. Dus kocht hij behalve de computer ook de nodige FW kabel. Maar wat blijkt: in de huidige iMac zit geen FW meer maar Thunderbolt! Niemand in de winkel (er waren naast de verkoper in kwestie ook nog twee collega’s aanwezig) zeiden dat je dan een FW – TB verloopkabel moest hebben. Dus verkochten ze hem een nutteloze FW kabel. Juist omdat de FW connector door de jaren heen zo vanzelfsprekend was vergaten ze kennelijk dat die er niet meer is…

O.T. @ Hendrik volgens mij lukt dit ook mbv een ethernetkabel ipv FW/TB. (wat mi nog niet bestaat)

hmm blijkbaar bestaat toch zoiets, ‘TB dock’ met FW aansluiting:

http://www.sonnettech.com/product/echo15thunderboltdock.html

http://www.belkin.com/us/p/P-F4U055/

2cts..

Bijdrager
    MacTS

Ik herken het ook bij de popi-jopi jongens van A-Mac. Ging laatst voor de nieuwe iPad Air. ‘Nee, niet op voorraad (standaard model 16GB zonder 4g). Pas over 2 weken’. Nota bene bij een zgn. Apple Premium Reseller. Toen ben ik maar naar een ander gegaan.

Bijdrager
    iDEOwen
    MacTS op 06 december 2013

Ik herken het ook bij de popi-jopi jongens van A-Mac. Ging laatst voor de nieuwe iPad Air. ‘Nee, niet op voorraad (standaard model). Pas over 2 weken’. Nota bene een premier reseller. Toen ben ik maar naar een ander gegaan.

Dit staat toch los van (slechte) service? Dat zij deze niet op voorraad hebben is jammer, maar wil niets zeggen over het (‘popi-jopi’) niveau van service. Uiteindelijk zijn zij ook maar afhankelijk van Apple of en hoeveel ze voorraad krijgen.

Bijdrager
    MacTS

Even volgens de definitie: een premium reseller hoort een standaard model op voorraad te hebben. Punt uit. Anders is het deze naam niet waard. Een andere zaak in dezelfde straat had hem wel, kwestie van goed inkopen. En ja, dit hoort ook bij service! @Owentje: Wat jij service noemt is bij mij after-sales-service.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Koezel op 06 december 2013

Ach APR’s…

Een reactie die nergens op slaat en niets toevoegd aan dit topic.
    Helaas gaan we in dit forum steeds meer die richting op.

Waarschijnlijk een incident, ik begrijp dat je boos bent.
    Ik kom zelf al jaren bij de Amac in Den Bosch, altijd keurig netjes geholpen.
    Goede service en mensen met een Apple hart.

Ik heb mijn stelling niet gestaafd met argumenten omdat ik deze morgen geen tijd had om ze allemaal neer te pennen. Maar als je wil zal ik ze straks even neerschrijven. Verwacht je aan meer dan tien jaar opsomming van onkunde, slechte service en niet naleven van wettelijke garantietermijnen van zo’n vijf verschillende APR’s.
    Goede service is niet het gewoon vriendelijk zijn bij het verkopen van een product. Goede service valt pas op wanneer er iets kapot gaat. En dat is bij APR’s gewoonweg een ramp.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik kan nog wel een voorbeeldje opnoemen wat echte slechte service is. (toevallig gisteren weer een hoofdstukje toegevoegd, maar loopt al sinds 26 januari)

Een kennis uit de straat hier heeft één jaar geleden een Medion-PC gekocht bij de Aldi. Ging best goed, totdat het ding helemaal niet meer aan wilde, een goede vijf weken later. Dus naar de Aldi, maar die konden niets betekenen omdat zij geen service verlenen op PC’s. Er werd een A4 in de handen gedrukt met uitleg hoe je het ding naar Medion zelf kunt opsturen.

Al met al opgestuurd (ik kom daar wel uit, maar eigenaar in kwestie is 76, digibeet en patiënt van een waslijst aandoeningen en ziektes) en afgewacht. Ruim zes weken later kwam er bericht dat de reparatie in behandeling kon worden genomen en dat daar een duur van ongeveer vier weken op zat om de diagnose te stellen. Hehe, tja het is ook zó moeilijk, niet te snel!

Inmiddels zaten we in begin mei, toen onverwachts en onaangekondigd de pakketdienst aan de deur stond met een verraggelde doos waar de PC in bleek te zitten. Ook wel briljant, want opsturen had ik keurig in de originele doos met alle accessoires gedaan met nog een extra doos eromheen. (zoals de normale gang van zaken is)
    Alles wat terugkwam was de PC zelf. Dag accessoires. Enfin, een powerkabel heb ik zelf ook wel liggen, maar na aansluiten bleek het enige wat er gebeurde; een lichtje voor een halve seconde, en daarna iedere 5 seconden aan/uit voor die halve seconde. Na bijna een half jaar bleek het ding dus voor -0,1% gerepareerd te zijn. Yes.

Opgebeld naar de handige infolijn voor € 0,70 p/m waar je zes minuten in de wacht staat om daar te horen dat het wel vreemd is dat de PC niet werkt, maar dan is er vast een vergissing geweest meneer. Stuurt u de PC nog maar een keer op.

Ik kan de tussenliggende tijd uittypen, maar het is makkelijker in één regel. Tweede keer opgestuurd, komt terug met zelfde klacht, derde keer opgestuurd, komt terug met zelfde klacht, vierde keer opgestuurd, komt terug met zelfde klacht.

Enige wat er veranderd is aan de PC is dat er bij iedere (terug)reis meer krassen op kwamen en bij de laatste keer plastic klepjes aan de voorkant zijn afgebroken. Daardoor ging PC dus al direct ongerepareerd retour bij Medion.
    Want de klant had kostenofferte geweigerd die was toegestuurd. Werkelijk waar geen idee hoe ze die hebben opgestuurd, maar is absoluut niet aangekomen/niets over gehoord. Terwijl de ontvangst/verzendberichten wel allemaal keurig aankomen, volgens Medion wordt er maar één adres voor correspondentie gebruikt. Zit niet in Spam, en offerte zou briefpost geweest zijn volgens Medion.

En aan de telefoon hadden ze ook het fijne bericht dat uw fabriekgarantie van één jaar is verlopen meneer!! Nou, we kunnen de vlag uitsteken.

Met andere woorden stik er maar in. Bovenstaande noem ik redelijk slechte service.;)

Bijdrager
    Plainey

Ietwat offtopic, maar toch.

Medion heeft zover ik weet 2 jaar garantie, wat ze zelfs aangeven op de site:

De garantietermijn is geldig met de garantiekaart die bij het product gevoegd is tezamen met de aankoopnota van de geautoriseerde Medion handelspartner en (indien van toepassing) de afleveringsbon. Indien en voor zover voldaan is aan de garantievoorwaarden, verleent Medion op de geleverde zaken een garantie van twee jaar

Ik zou er gewoon op aandringen, ondanks dat de hoop een beetje vervlogen is. Je hebt er tenslotte recht op.:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Obi op 06 december 2013

O.T. @ Hendrik volgens mij lukt dit ook mbv een ethernetkabel ipv FW/TB. (wat mi nog niet bestaat)

hmm blijkbaar bestaat toch zoiets, ‘TB dock’ met FW aansluiting:

Target mode werkt alleen via FW dan wel Thunderbolt. Ethernet is nooit genoemd op de site van Apple.
    Maar dat is het punt niet. Het punt is dat men iemand een kabel verkocht die nutteloos was. Dan heb ik liever dat ik voor een gesloten winkel sta…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Even volgens de definitie: een premium reseller hoort een standaard model op voorraad te hebben. Punt uit. Anders is het deze naam niet waard. Een andere zaak in dezelfde straat had hem wel, kwestie van goed inkopen. En ja, dit hoort ook bij service! @Owentje: Wat jij service noemt is bij mij after-sales-service.

Er zijn verschillende berichten te vinden waaruit blijkt dat bij het op voorraad houden van Apple verkooppunten de officiële Apple store eerst wordt bevoorraad en dan pas de APR’s. Daardoor moeten deze vooral bij nieuwe producten vaak nee verkopen. De link gaat dan wel toevallig niet over Nederland, maar dit speelt overal waar officiële Apple stores uit de grond schoten. Heeft dus niets met de service van die winkel te maken maar met onjuiste concurrentie van Apple zelf.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@SunKeeper
    Dat is een zuur verhaal. Maar je kunt ze in principe aanklagen voor wanprestatie. (Let wel: niet voor oplichting want daar zijn andere criteria voor)

Verder heeft de fabrieksgarantie hier niets mee te maken. Het was zo begrijp ik geen zakelijke aankoop en dus gelden de EU regels voor de consument die stellen dat je minimaal 2 jaar hebt. En niet alleen dat, maar je hebt ook recht op een deugdelijk product dat een redelijke tijd mee gaat wat hier duidelijk niet het geval was. Medion begint natuurlijk over hun fabrieksgarantie omdat je bij hun aanklopt, maar ondanks dat de Aldi er niets mee te maken wilde hebben zijn zij er wettelijk wel verantwoordelijk voor.
    Want of het nu de Aldi is of een echte elektronica zaak, je hebt altijd met de winkel te maken omdat je dáár een koopovereenkomst mee hebt en niet met de fabrikant. Verder is het zo dat als je een apparaat ter reparatie aanbiedt tijdens de garantie periode het niet uitmaakt dat die garantie op een gegeven moment voorbij is. Je hebt dan nog steeds de oorspronkelijke garantie. Het moment van binnen brengen geldt en niet wat er daarna gebeurd met de garantie. Anders gezegd: stap je ergens binnen één dag voordat de garantie verloopt dan moeten ze je helpen volgens die garantie net zo lang totdat het apparaat weer werkt al duurt dat 10 jaar…

De Aldi had de PC dus ter reparatie aan moeten nemen want het enige wat zij hadden hoeven te doen is de pc opsturen naar een reparatie punt. Kunnen of willen ze dat niet dan mogen ze niet eens pc’s verkopen omdat ze dan de wettelijke koopovereenkomst negeren.
    Dat ze dat niet deden is de slechte service waar we het over hebben. Medion kan zijn handen ook niet in onschuld wassen, maar het is begonnen bij de Aldi.

Moderator
    Mac Daddy

Zuur verhaal Sunkeeper. Maar je beschrijft het met wat mooie humor erin.:lol:

Terug on topic.
    Het verhaal is niet zo zeer slechte service, maar een hele slechte manier van communiceren. Toegegeven, het is wel een onderdeel van service. Eerst een afspraak maken en dan melden ze niet dat ze op dat moment gesloten zijn, is inderdaad een fout. Hierna krijg je vermoedelijk een auto-reply op je mail terug. Wat vaker gebeurd, zodat jij in ieder geval weet dat ie is aangekomen. Maar een goed bedrijf stuurt dan later nog een persoonlijke mail terug.

Die heb je later dus niet ontvangen? Heb je al gebeld of intussen weer langsgeweest?

Ik snap ook niet waarom er jongeren met baggy jeans bij worden gehaald? Volgens mij had er op moment van het schrijven van deze openingspost nog geen echt mens naar die mail gekeken. Laat staan of die een baggy of skinny jeans, jurkje of een kilt droeg.

Bijdrager
    SunKeeper

De zaak loopt nog, ze hebben het in onderzoek in hun administratie en zouden binnen 5 werkdagen contact opnemen. Dat is vóór donderdag aanstaande, dus ik ben benieuwd.
    Als ze dan aanhouden met onzin volgen er andere stappen i.v.m. rechten consument.

Bijdrager
    Mosgroen

Had niets met sinterklaasavond te maken. Betrof zondag, KOOPZONDAG 13:30. Zaterdag met betreffende verkoper afgesproken dat ik zondag, KOOPZONDAG, kon langskomen.

Bijdrager
    Mosgroen

Overigens zeer komisch dat iedereen zo maar aanneemt dat het sinterklaasavond aan het eind van de dag betrof. Het gaat om een afspraak die niet nagekomen wordt (overigens bij Amac Zoetemeer niet de eerste keer) en waar dan helemaal geen excuses maar slechts een anonieme mail tegenover staat. Dat vond, vind en zal ik altijd zeer slechte service blijven vinden.

Bijdrager
    MacTS
    hendrik op 06 december 2013

Heeft dus niets met de service van die winkel te maken maar met onjuiste concurrentie van Apple zelf.

Je maakt dezelfde vergissing. Het heeft alles met service te maken. Een bepaald voorraadniveau is ook service. Service is veel meer dan alleen garantie of reparatie.

Moderator
    Mac Daddy

Had je mijn post gelezen? Ze hebben intussen niet alsnog werkelijk gereageerd? Heb je ze al gebeld, ben je al langsgeweest? Wat is het vervolg?
    Ik neem aan dat je de iPad nog steeds wilt ophalen toch?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.