13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

zeer slechte DVD afspeel kwaliteit

beste mensen,

Ik heb net een dvd van pink floyd gekocht namelijk pulse.
    Nu geeft hij tijdens het afspelen op mijn macbook pro nogal een slecht beeld. Quick time speeld hem niet af, DVD-speler is helemaal beroerd, alleen VLC kan er mee overweg, daar laat de kwaliteit echter ook veel te wensen over. Ben ik de enige met dit probleem? En weten jullie wat er aan de hand kan zij?

Bijdrager
    Nikita

En als je ‘m op een ander apparaat afspeelt, hoe is de kwaliteit?

Bijdrager
    midas

ik ben het al aan het uitzoeken, moet ff een ‘scart’ kabel vinden

Bijdrager
    Nikita

OK :) En anders kan je ’s kijken hoe andere DVD’s het doen in de MacBook. Proces van eliminatie.

Bijdrager
    nocturno

ik heb dat ook met enkele dvd’s, dat ik ze alleen maar kan afspelen met VLC. Wel goeie kwaliteit..

echt vreemd

Bijdrager
    Nikita

Misschien is d’r iets mis met de DVD drive…

Bijdrager
    midas

andere films doen het wel goed op de mac. De floyd dvd doet het ook goed op de tv alleen niet op de mac, raar dus… Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben met de nieuwe PULSE dvd.

Bijdrager
    Psychoprick

Is het een DVD met rare features zoals meerdere camera angles, veel audio tracks oid?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Quicktime speelt toch geen dvd’s? Of zit ik nu mis?

Bijdrager
    midas

blijkbaar, wist ik veel. Ik dacht dat het dat toch wel kon….

Verder heeft de dvd nogal een grote menu structuur

Bijdrager
    JWB

Ik heb PULSE ook, en ik kan je melden dat de kwaliteit niet top is! Op mijn Macbook is de resolutie blijkbaar te hoog. Gevolg: korrelig beeld. Ik weet niet of jij dit ook bedoeld.

Trouwens wel triest dat een band als PF een DVD durft uit te brengen in 4:3 en niet in 16:9!

Bijdrager
    midas

dat korrelig beeld heb ik met VLC, met DVD-speler is het nog wat erger. Dan gaat er een soort van trilling door mijn beeld. Mag ik vragen waar jij de dvd mee afspeel?

Bijdrager
    JWB

Gewoon met de DVD-speler van Apple. Maar ik heb hem zojuist nog even op de TV bekeken, en ook daar geeft ie een korrelig beeld. Afspelen op een hogere resolutie betekent dus waarschijnlijk ook dat dit versterkt zal worden. Ik trek dan dus de conclusie dat het aan de DVD ligt, die is dus niet echt van hoge kwaliteit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.