12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Geitekaas

Zeer simpele video editing app gezocht

Ik heb FC pro. Fijn programma.

maar net voor hele simpele dingen iets te uitgebreid. Ik gebruik bv Fission voor Mac als ik even een stukje uit een geluidsfragment wil halen. Zit zelfs een simpele fade in en fadeout bij. nu gebruik ik Quicktime en dan even op een punt geklikt blijven zorgt voor wat meer vrijheid. Ik wil echter met de scroller in het fragment kunnen inzoomen en makkelijker kunnen snijden en plakken. Vaak erg handig voor gewoon een filmpje, opgenomen op de iphone.

Wie weet er dus een simpel alternatief? Zoiets als Fission waar je tot fracties van seconden kunt inzoomen om het bepaalde punt weg te snijden maar dan voor video?

Ik heb namelijk geen zin om iedere keer FC op te starten voor zoiets simpels….

dank alvast!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week geleden door  Geitekaas.

Bijdrager
    computer space

Als je gewoon wilt knippen, dan is hercoderen ongewenst. Inderdaad is Quicktime’s slider onnauwkeurig, Streamclip werkt idem, maar wellicht heeft een van beide programma’s de optie om een tijdscode in te geven. Heb daar nog nooit naar gezocht eigenlijk, op de seconde nauwkeurig volstaat voor mijzelf vaak.

Bijdrager
    Geitekaas

Als ik maar gewoon kon inzoomen (zoals bij Fission of adobe’s Audition) en dan een punt kun nemen/markeren om vanaf daar iets te knippen of plakken. Dat is eigenlijk alles dat ik zoek. En de slider is veel te grof en onnauwkeurg inderdaad.

Wie oh, wie weet er iets?

Zoiets maar dan met beeld…..

inzoomen

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt in QuickTime Player op een tiende van een seconde monteren.

En als je de muisknop ingedrukt houdt, zie je ook de tijdcode boven je fragmenten-spoor.

Als je met de pijltoets door fragmenten heen scrolt, gaat dat best zeer nauwkeurig.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Geitekaas

<p class=”cite”>KarelWillem op 10 oktober 2019 om 12:11</p>

Ja, dat klopt maar niet vastzetten. Op het moment dat je je muis weer weghaalt, ben je je marker kwijt.

En als je de muisknop ingedrukt houdt, zie je ook de tijdcode boven je fragmenten-spoor.

Klopt ook maar zoals mijn eerdere commentaar, foetsie.

Als je met de pijltoets door fragmenten heen scrolt, gaat dat best zeer nauwkeurig.

Humm. Ik wil een stukje film laden. Inzoomen zoals in veel audioapps. Dan een stukje eruit halen en op zeer nauwkeurige manier en dat dan weer als nieuw file ergens saven. Dat is alles. QT moet ik wel gebruiken maar het werkt niet lekker. Voor geluid had ik Fission (en Audition voor het echte werk) en nu nog zoiets voor Beeld. FC voor het echte werk prima. Maar voor een simpel filmpje mis ik iets.

Bijdrager
    KarelWillem

Geitekaas op 10 oktober 2019 om 14:57

KarelWillem op 10 oktober 2019 om 12:11

Ja, dat klopt maar niet vastzetten. Op het moment dat je je muis weer weghaalt, ben je je marker kwijt.

Als je Splits fragment doet – al heet en doet het wat anders – heb je in feite gewoon de marker die je wil hebben.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 16 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Geitekaas

Ik probeer niet eigenwijs te zijn maar het is dus niet hetzelfde! Je kunt NIET inzoomen en ingezoomd laten staan, bv in je beeld scherm een minuten beeldfragment laten zien en dat dan helemaal inzoomen tot fracties van seconden van dat fragment. Kijk dan eens naar het plaatje dat ik eerder stuurde. Dát bedoel ik. Dat is dus heel erg ingezoomd en blijft ingezoomd. Je kunt zelfs nog veel meer inzoomen.

Jeetje hoe moet ik duidelijker zijn. In je scherm zie je eerst je totale filmpje met tijdsbalk. Dan scroll of op een of andere manier op een deel in en heb je alleen dat hele kleine stukje (kijk naar het plaatje) in je tijdsbalk. Dan kun je heel precies snijden. Een beetje zoals in FC pro als je COMMAND + of – gebruikt. Dan kun je heel precies snijden. Ik weet niet hoe ik dit nu nog duidelijker kan uitleggen.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoh…. ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, of dat je kunt inzoomen.

Ik geef alleen wat tips, waardoor het bruikbaar(der) kan worden voor je.

Je hoeft me verder niets uit te leggen hoor. .;)

Bijdrager
    Max_G

Google even op YouTube studio beta. Is de nieuwe editor van YT.

De oude editor is uitgefaseerd. Hier nog wat alternatieven.

Bijdrager
    Hansi2124

En dat allemaal omdat je het opstarten van FCPX (circa 10 seconden) te lang vindt?

Het werkt precies en op de frame nauwkeurig.

Hoe moeilijk kan je het jezelf maken?

Je kan ook FCPX niet afsluiten hè?!

Bijdrager
    Geitekaas

<p class=”cite”>Hansi2124 op 11 oktober 2019 om 10:49</p>
    En dat allemaal omdat je het opstarten van FCPX (circa 10 seconden) te lang vindt?

Het werkt precies en op de frame nauwkeurig.

Hoe moeilijk kan je het jezelf maken?

Je kan ook FCPX niet afsluiten hè?!

Hansie: HAHA! Dat is een optie:-) Echter, ik heb meerdere partities en ook een Windows partitie. Sommige zijn Audio dedicated, andere weer voor iets anders. Helaas is opstarten een veel voorkomend iets hier.

Max: Ik ga gelijk kijken! Dank.

Karel: Ik zal je niets meer uitleggen:-) Wel dank voor je moeite maar het leek of je niet doorhad wat ik specifiek zoek.

Bijdeweg, alles bekeken en geen alternatieven. Premiere al helemaal niet.

Shortcut is een ramp en de rest gewoon niet wat ik zoek. raar dat zoiets niet gewoon te vinden is. Op audiogebied is er zoveel makkelijks.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 2 uur geleden door  Geitekaas.

Bijdrager
    Macgb

Mogelijk heb je deze alternatieven ook al bekeken maar is GarageBand ook te omslachtig ?. Je kunt je video op een spoor zetten en het geluidsfragment daaronder perfect qua timing bewerken.

iMovie biedt ook wel mogelijkheden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.