30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Ddg

Zeer dringend hulp nodig! Conflict email.

Dit is het probleem.

1 email adress

2 laptops

allebei ingestelt met pop met het zelfde email adress

verzenden lukt wel ontvangen niet…..

Wie kan mij helpen…??
    Moet ik een van de 2 accounts verwijderen??

EDIT: het gaat om een @casema.nl email adress

Bijdrager
    trabant
    Bijdrager
    Ddg

jaa allemaal goed…begrijp er niks van….

Bijdrager
    Walkingfingers

echt ALLES gelijk ingesteld? Heb je ALLE emailinstellingen met de beeldschermen naast elkaar vergeleken?

Bijdrager
    Ddg

nou ik ga het nog een keer overniew doen dan…

Maar is het mogenlijk om op 2 verschillende computers het zelfde email adrees gebruiken?

Bijdrager
    trabant

ja, maar je moet dan wel de mail op de server laten staan, en niet gelijk eraf halen. Wat er niet is, kan de tweede laptop er ook niet afhalen.

Bijdrager
    Ddg

wat bedoel je met op de server laten staan?

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Ddg”

wat bedoel je met op de server laten staan?

kijk bij; mail>accounts>postbusinstellingen

Bijdrager
    macpro

Als je mail ophaalt van de pop-server kun je de mail laten staan of verwijderen.
    Normaal gesproken verwijder je de mail van de pop-server.
    Maar dat betekent dat je de mail dus niet een 2e keer kunt ophalen.

Wil je dat wel, bijvoorbeeld omdat je met 2 machines dezelfde mailbox wilt lezen, dan moet je de mail niet direct van de pop-server verwijderen.
    In plaats daarvan stel je 1 machine zo in dat die nooit de mail verwijdert.
    En de tweede machine stel je zo in dat ‘ie pas na bijvoorbeeld 2 weken de mail verwijdert.

Zo kun je er redelijk zeker van zijn dat de mail op beide machines wordt ontvangen.

Bijdrager
    Sixer

Hoi,

Als je een probleem hebt, meld dan a.u.b. altijd het volgende:

– Krijg je een foutmelding?
    – Zo niet, wat zie je gebeuren tegen je verwachting in? En wat verwachtte je te zien?

“Lukt niet” is echt te beknopt.

Anyway, Macpro z’n tip lijkt me de juiste.

Bijdrager
    Ddg
    ”Sixer”

Hoi,

Als je een probleem hebt, meld dan a.u.b. altijd het volgende:

– Krijg je een foutmelding?
    – Zo niet, wat zie je gebeuren tegen je verwachting in? En wat verwachtte je te zien?

“Lukt niet” is echt te beknopt.

Anyway, Macpro z’n tip lijkt me de juiste.

Ik zeg toch duidelijk dat ik geen mail kan ontvangen…..

Het rare is dat ik op allebi de machines geen mail kan ontvangen! En alles is perfect ingesteld! Dus ook als ik met gmail een mailtje naar het @casema.nl emailadres stuur komt hij niet aan!!

Zeer frustrerend

Bijdrager
    Sixer
    ”Ddg”

Ik zeg toch duidelijk dat ik geen mail kan ontvangen…..

Sorry, maar dat is geen foutmelding.

Zie je een foutmelding in het scherm komen?
    Komt er een ‘verbroken’ icoontje naast je INBOX?

Of gaat het ophalen goed maar komt er gewoonweg niets binnen?

Bijdrager
    Ddg

als ik een foutmelding zou krijgen zou ik dat zeggen.

Er komt simpelweg niks binnen

Bijdrager
    Sixer

Dan is er geen mail, kwam je testbericht niet aan, of is de mail al opgehaald vanaf een andere plek.

Stuurde je de mail vanaf de Mac waar het ophalen mis gaat?

Kijk dan eens in je Webmail (https://webmail.casema.nl/) of je testbericht is teruggekomen (of juist aangekomen).

Ook zou je mailbox vol kunnen zijn, waardoor mailtjes aan jezelf niet aankomen.

Bijdrager
    Ddg

allebei de laptops zijn nieuw dus inbox is niet vol

ik verstuur de email vanaf mijn laptop (3de) met een gmail adress

Bijdrager
    Sixer
    ”Ddg”

allebei de laptops zijn nieuw dus inbox is niet vol

Ik bedoel niet de inbox op je computer, maar de mailbox bij je provider.
    Als die vol is, komen nieuwe mailtjes (ook vanaf je Gmail) niet aan.

ik verstuur de email vanaf mijn laptop (3de) met een gmail adress

Vanaf die laptop zou je je Casema webmail eens kunnen openen om te zien of er wel mail in staat.

Bijdrager
    Ddg

in de webmail staan alleen de emails die ik met m’n laptop er na toe verstuurd heb….

Bijdrager
    Roland53

Dit lijkt een behoorlijk babylonische spraakverwarring te worden. Op een rij:

1) alle mail die naar wie dan ook verstuurd wordt, staat eerste op een server;
    2) je kunt een mail programma (bijvoorbeeld Mail of Entourage) zo instellen, dat deze de server om de zoveel tijd checked of er nieuwe mail binnen is gekomen op de server en deze vervolgens ook naar je eigen computer binnenhaalt;
    3) je kunt instellen of ‘opgehaalde’ mail direct verwijderd wordt of pas later;
    4) er zijn ook mailaccounts (de bekendste is Hotmail) die niet toestaat mail naar je eigen computer binnen te halen is, maar altijd op de server blijft staan; die kun je dus vanaf iedere computer weer opnieuw bekijken.

Is het zo duidelijk?

Bijdrager
    Ddg

5. Ze staan op de server maar outlook en mail ontvangen hem niet terwijl de pop3 en smtp goed staan:wink:

Bijdrager
    salvatore

heb je een “regel” opgevoerd dat hij ‘m wellicht weggooit? Of wellicht in je spam box?

Bijdrager
    Oppie

Idd is dat een mogelijkheid.

Verzend je ook testmailtjes met je Casema account?

Bijdrager
    Ddg

nee ik verstuur mailtjes met m’n gmail naar de casema account.

En nee de mailtjes worden niet doorverwezen naar spam ofzo…

HEEEE krijg nou wat nu krijg ik opeens al m’n test mailtjes binnen..

maar als ik er nu nog een stuurt kom ie weer niet aan….

wat een gezeur zeg

Super bedankt voor jullie hulp zover…

Bijdrager
    Oppie

Ik bedoel dus: stuur eens een paar testmailtjes naar jezelf met die Casema account!

Misschien is er een probleem bij Casema met Gmail.

Bijdrager
    Ddg

okeee dat zal k morgen proberen! Lig nu in bed met een gelukkig altijd werken de MBP!!
    Zal morgen hier laten weten hoe het is gegaan!!! Slaap lekker

Bijdrager
    ATT

Je POP en SMTP server staan dus 100% zeker goed ingesteld?

Vind het vooral erg vreemd dat ze later wel ineens binnen kwamen er daarna niet. Heb je in de tussen tijd iets veranderd???

Sleutelbeheerder
    Night

Er zit dus en heel groot tijdsverschil in het zenden en ontvangen van je mails. Ik denk dat je eens met bellen naar Casema. Ik heb iets soortgelijks gehad met Chello, en dat resulteerder dat mijn hele account opnieuw aangemaakt diende te worden (bij Chello zelf dus, niet op m’n Mac).

Bijdrager
    macpro

Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat de mail wel zichtbaar is in de webmail, maar niet in de gewone mail.
    In zo’n situatie ga ik toch zoeken bij de mail instellingen lokaal.

Bijdrager
    Oppie

Het zou mij niks verbazen dat die Gmails bij Casema een tijdje blijven hangen aan hun spam/malware filter, voordat ze worden ‘vrijgegeven’.

Wat ik al aanraadde: voor goede troubleshooten sluit je dat soort mogelijkheden uit door het eens te proberen met een ‘normaal’ email adres, dus gewoon het betreffende [email protected] adres!

Bijdrager
    Oppie

En hoe dringend is het nu eigenlijk? Of is de internetverbinding ook uitgevallen?

Bijdrager
    JeePee

Mochten emails wel op je Webmail van Casema staan, dan zou je ook gewoon in Webmail een regel aan kunnen maken dat alles automatisch naar je Gmail wordt doorgestuurd. Ik heb dit bij mezelf en bij familie ingesteld, omdat de mailbox ook snel volzat, nu is m’n Casema-mailbox altijd leeg:P en krijg ik email direct doorgestuurd.:D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.