12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Zebra labelprinters

Goedemiddag,

Iemand bekend met het feit of voor de labelprinter: Zebra LP2844
    de printerdriver ergens te vinden is voor OSX?

En of die ├╝berhaupt wel werkend zijn te krijgen op :apple: ??

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    fozzy

:x, en ik maar denken dat ik goed gezocht had………..

Dr zat hier net nl. iemand van DHL, die zo’n printer bij zich had, maar hem niet werkend kreeg, zelfs niet met de juiste driver ingesteld in het printmenu…..

Dus, maar weer gewoon printen op de epson laserprinter per 3 stuks.
    Alleen da’s minder als je maar 1 label nodig hebt.

Bijdrager
    nookie

Zo moeilijk was de zoekterm niet: Zebra LP2844 osx driver. Ook nog eens de eerste hit…..:D

Bijdrager
    MichMich

Dymo werkt prima op een Mac…. Mocht je nog op zoek zijn naar een goeie labelprinter…;)

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”MichMich”

Dymo werkt prima op een Mac…. Mocht je nog op zoek zijn naar een goeie labelprinter…;)

Ik denk niet dat Fozzy een dymo kan gebruiken voor wat hij er mee wil doen :wink:
    Daarbij is een Dymo in de verste verte niet te vergelijken met een Zebra.

Fozzy, heeft DHL wel een fatsoenlijk verzend programma voor OSX?
    Wij hebben ook een Zebra staan en verzenden met Transmission, alleen zijn hun Windows minded.

Bijdrager
    fozzy

@ Pivni Pes: Jij snapt precies waarom ik expliciet vraag naar een Zebra.

Wij verzenden alles via Intraship van DHL, online versie.
    Account aangemaakt door iemand van DHL en uitleg gehad.
    Werkt prima via Firefox/safari, handige opties zoals: email verzenden naar klant zodra label is geprint.
    Klant krijgt dan gelijk Track & Trace info v.d. zending door.

http://www.dhl.nl/publish/nl/nl/services/esolutions/on_line_solutions/DHL_IntraSHIP.high.html

We printen nu gewoon de labels op A4 formaat, waarbij 3 labels op 1 A4 geprint worden, werkt ook prima, echter als je maar 1 label nodig hebt, kan je de overige 2 meestal niet meer gebruiken.

Bijdrager
    Pivni Pes

Bij transmission hebben ze ook een via internet verzend mogelijkheid, alleen zat je altijd met
    printen op een heel A4 te kijken.
    Met hun programma “Transmit” kan je wel per label printen (maar misschien kan het wel en heb ik het verkeert begrepen)

Maar als ik je goed begrijpt, dan kan je nu met en Zebra via internet per label printen bij DHL?

(wij hebben een trouwens de LP2844-Z staan, ik weet niet wat het verschil is)

Bijdrager
    fozzy

Zoals hij het liet zien, zou het dus via de PC wel moeten kunnen werken ja.
    Hij koppelde de Zebra aan, die ze bij zich hadden, en maakte 1 testlabel,
    er verscheen er wel 1 in de voorvertoning, maar de printer werkte dus niet op OsX.

Ze hebben nog met hun support gebeld, maar die hebben ook geen enkele ervaring van de combi Zebra/Mac.

Je zou voor de zekerheid de helpdesk kunnen bellen of het met een PC wel zou werken.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik zal morgen eens een test account aan vragen.
    Als dat goed werkt, dan kunnen we die ouwe rammelkast PC vervangen voor een Mac Mini:wink:
    Dan is mijn taak bijna volbracht, en is Windows op 2 Paralles installaties uit gestorven.

Maar de link van Nookie (14:51), ben je daar nog mee verder gekomen?
    Als ik morgen wat tijd hebt, dan ga ik even met mijn MacBook die Zebra testen.

Bijdrager
    fozzy

Goedemorgen maar weer.

Nee, de printer is alweer verdwenen hier op m’n werkplek, dus kon/kan niks meer testen.
    Helaas pindaboter.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb ondertussen een test account gekregen, maar er werd al gelijk gezegd dat een Zebra niet
    ondersteunt wordt.
    Ook draait de site alleen maar met Internet Explorer, met FF en Safari kom je inderdaad niet verder
    dan een scherm met de melding dat de browser ongeschikt is.
    Ze zijn nu bezig met een nieuwe versie te schrijven, maar wederom is deze alleen maar voor IE geschikt:x
    Zijn er voor FF geen plug-ins te downloaden die FF als IE laten werken?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.