7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sasja

Zapf Dingbats niet zichtbaar in scherm

We werken al een tijdje onder OS X. Nu heb ik opeens problemen met de Zapf Dingbats. In het begin deed het font het ook prima onder OS X. Zichtbaar op het scherm en was goed te printen. Nu opeens werkt het font niet meer optimaal. De zapf Dingbats is niet meer zichtbaar in het scherm in een Quark document. Maar hij is wel goed volgens Gebruikte.. en met printen komt het er ook goed uit. Ik wil toch wel graag het font zien in een document.
    Ik heb de computer al meerdere malen geherstart, font uit suitcase gegooid en opnieuw ingeladen, font vervangen. Niks werkt.
    Ik lees hier wel vaker font problemen, maar is er toch iemand die een oplossing heeft? (graag een ander antwoord dan: ga over naar InDesign, ;-))

Bijdrager
    Esquare

Toevallig net geupdate naar OS X 10.3.5? Bij Apple Discussions regent het namelijk klachten over dit font (en andere) na de update.

Bijdrager
    Sasja

Eh, nu het zegt. Ja, vorige week ge-update, omdat mijn computer zo traag liep. Nou, da’s lekker. Er is zeker geen oplossing voor?

Bijdrager
    Esquare
    ”Sasja”

Eh, nu het zegt. Ja, vorige week ge-update, omdat mijn computer zo traag liep. Nou, da’s lekker. Er is zeker geen oplossing voor?

Dat moet haast wel, want er zijn ook mensen bij wie Zapf Dingbats gewoon werkt onder 10.3.5. Wat je eens zou kunnen proberen is Font Cache Cleaner: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22795 en ff checken of er niet toevallig meerdere versies van ZD geïnstalleerd zijn.

Bijdrager
    Sasja

Ik heb Font Cache Cleaner gebruikt en er staan ook geen dubbel Zapf Dingbats geinstalleerd. Helpt niks.:( Snap er helemaal niks van.

Bijdrager
    mutz

Hetzelfde probleem hier met de nieuwste update…
    dingbats niet zichtbaar op het scherm in quark, wel in illustrator CS
    afdrukken en PDF’en zijn OK
    :evil:
    ik heb gemerkt als je de originele zapfdingbats.dfont gebruikt dat alles weer in orde is maar de drukker ofzo kan er natuurlijk niet mee werken…
    ik gebruik hier allang de zapfdingbats BT (bitstream)
    Nadeel: de baseline staat geheel anders dan bij de originele postscript versie dus…. :x

ter informatie mijn geinstalleerde systeem-fonts:
    (ik gebruik suitcase)
    systeem/bibliotheek/
    helvetica.dfont
    keyboard.dfont
    lastresort.dfont
    lucidagrande.dfont

library/fonts/
    niks

user/library/fonts/
    ook niks

Alle andere systeem-fonts heb ik gedumpt…

Bijdrager
    mutz

mensen die de zapf dingbats bitstream versie willen gebruiken kunnen deze afhalen op
    tis wel illegaal maar ja… :innocent: (moderators kunnen dit wissen indien gewenst
    let wel dat de baseline anders is dus zoek en vervang in quark en alle symbolen staan op een andere positie
    Zapf Dingbats BitStream

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.