16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    siaisa

zaken verwijderen uit spotlight

Als ik een mail verwijdert in mij Macbook air en ook definitief uit prullenmand haal, merk ik dat hij toch nog kan opgespoord worden via spotlight.
    Waar ergens bevindt deze mail zich dan? Hoe kan ik hem volledig verwijderen?

Bijdrager
    Ro

in je spotlight index. word vanzelf bijgewerkt, volgens mij kan je ook een keer in en uitloggen dat het dan gedaan wordt maar dat weet ik niet zeker

Bijdrager
    Hansi2124

Als je op het zoekresultaat klikt, komt de mail weer tevoorschijn. In 10.7.4 zie je dan in ieder geval rechts staan waar het mailtje op je hd is. Wellicht staat dat bij jou in dat geval in de cache. Als het goed is moet dat dan verdwenen zijn na het uitloggen of herstart.

Bijdrager
    siaisa

In en uitloggen helpt niet. Heb zelfs het emailaccount eens verwijdert en opnieuw toegevoegd, maar de mails die ik verwijder wil hebben staan nog steeds bij spotlight.

Wat is 10.7.4?

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe doe je dit: “Als ik een mail verwijdert in mij Macbook air en ook definitief uit prullenmand haal”?

Bijdrager
    Yggdrasil
    GoeieDag op 16 mei 2012

Hoe doe je dit: “Als ik een mail verwijdert in mij Macbook air en ook definitief uit prullenmand haal”?

En nu in het Nederlands? Ik begrijp er geen zak van.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik citeer dus de TC, en deze zin is onduidelijk en misschien oorzaak van ‘het probleem’.

Voor jou dan even de quote:

siaisa op 16 mei 2012

Als ik een mail verwijdert in mij Macbook air en ook definitief uit prullenmand haal…

Bijdrager
    Yggdrasil

Dan moet de TS zijn Spotlight even opnieuw indexeren of in zijn bibliotheek, de cache van zijn mailprogramma verwijderen.

Bijdrager
    siaisa

Ik bedoel: ik heb mails verwijdert uit mijn prullenmand van mijn mail account. Nadien heb ik om zeker te zijn mijn prullenmand van mijn laptop geledigd. Toch kan je de mails ,door een trefwoord in te tikken in Spotlight, gewoon terugvinden.

Spotlight indexeren: hoe doe je dat?
    Cachebestanden van mailprogramma: hoe vind ik die terug?

Bijdrager
    Hansi2124

Je hoeft hiervoor niet je prullenmand die rechts in je Dock staat niet te legen. Dat is een prullenmand die niets met Mail te maken heeft. Mail heeft zelf een prullenmand en alleen die moet je legen.
    Cachebestanden vindt je hier terug:

In Finder ga je naar het menu bovenaan en klik je op “Ga”.
    Houdt dan de alttoets ook ingedrukt. Dan zie je ineens in het rijtje “Bibliotheek” erbij verschijnen. Klik daar op. Zoek vervolgens op deze manier de cache.db

en doe dat in de prullenmand in je Dock.

Bijdrager
    siaisa

Dat heb ik net gedaan. Maar dan nog kunnen de mails teruggevonden worden via spotlight en staan ze bij ‘berichten’

Bijdrager
    Hansi2124

Als je daar op klikt, wat gebeurt er dan?
    En het belangrijkste: heb je er hinder van dat die tekst in spotlight te zien is?
    Maak er anders even een schermafbeelding van hoe je dat ziet bij Berichten en plaats dat hier….

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je wel in Mail het volgende gedaan:
    betreffende berichten in Prullenmand en dan via menu Postbus>Wis verwijderde onderdelen>Voor alle accounts…>Wis?!

Bijdrager
    siaisa

Is gelukt! Super bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag

Ja mooi, maar HOE is het nou gelukt?

Bijdrager
    siaisa

heb beiden gedaan:
    zowel via bibliotheek, ‘cache db’ in prullenmand gegooid
    alook bij menu postbus: wis verwijderde onderdelen>voor alle accounts> wis

dan ben ik ook nog via spotlight: ‘toon alles in finder’ gaan opzoeken wat ik er nog van kon terugvinden en die onderdelen op hun beurt ook nog eens in de prullenmand in dock gesleept en dan uiteindelijk de prullenmand geledigd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.