7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Zakelijk en privé scheiden in MobileMe

Beste OMT’ers

Wij hebben hier een family MobileMe en mijn vader wil prive een emailadres/agenda en zakelijk een emailadres/agenda. Nu moet het bij de zakelijke mogelijk zijn dat andere medewerkers ook dingen toevoegen zoals in de agenda. Dit moet vanuit het internet kunnen omdat ze daar met windows werken (me.com is daar een uitkomst voor). Maar nu kun je op de Mac maar 1 mobileme account gebruiken. Ik zit dus even te denken hoe we dit moeten doen. Kan je 2 mobileme accounts instellen op 1 Mac?

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet zelf geprobeerd: maar als je op de mac nou twee user accounts maakt? kan je dan wel meerdere MobileMe users op 1 mac hebben?

Bijdrager
    Pixelpusher

Ja, dat zou kunnen maar dan moet je switchen tussen users. Dat willen we liever niet.

Bijdrager
    artimachead

Of dit het antwoord is weet ik niet zeker maar;

maak één account aan als een soort centraal e-mail adres, dit moet de zakelijke zijn
    installeer iTunes op de Windows machines
    via iTunes moet het mogelijk zijn een MobileMe account te maken op Windows
    dan is het alleen een kwestie van de juiste sync instellingen

succes

Bijdrager
    Leander
    ”sonic1984″

Niet zelf geprobeerd: maar als je op de mac nou twee user accounts maakt? kan je dan wel meerdere MobileMe users op 1 mac hebben?

Ja dat kan zeker, mijn vrouw en ik hebben beiden een eigen mobileme account (inderdaad per user account en daardoor van elkaar gescheiden).

Bijdrager
    dspiers

Je kan ook een alias aan maken als een tweede email account.

Bijdrager
    koekiewous

Het is dus niet mogelijk twee mobilemeaccounts op een mac (herstel, een useraccount) tegelijk gebruiken?
    Zo nee dan is dat echt erg jammer, wil denk ik precies hetzelfde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.