2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    joostmeurs

YUNU instellen op iPhone 4s.

Op mijn iPhone 4s wil ik YUNU activeren, zodat de telefoon alleen met mijn simkaart werkt.

(zie ook http://www.bellen.com/content/gestolen-mobieltjes.aspx)

Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik dit op de iPhone moet instellen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Bijdrager
    csteelooper

Yunu is niet een specifieke optie. Men heeft het in je link over Your Unique NUmber. Yunu is dus een door jou ingstelde beveiliginscode. Bij verwisselen van de simkaart wordt dan om die code gevraagd.

Bij de iPhone is de Toegangscode de manier om een Yunu in te stellen. Deze kan dan worden gebruikt in combinatie met de optie Automatisch Vergrendelen.

Naast het instellen van een Toegangscode moet je ook een pincode op je simkaart zelf instellen. Ga hiervoor naar Instellingen > Telefoon > SIM PIN.

Overigens kent iOS sinds versie 7 een Activation Lock (Activeringsslot). Als je de bovenstaande handelingen doorvoert en men wisselt de simkaart, komt men er niet zomaar door omdat je een beveiliginscode hebt ingesteld. Maar als men dan probeert de telefoon te wissen (opnieuw in te stellen) heeft men een extra probleem, want men kent immers jouw Apple ID (en het bijbehorende wachtwoord) niet. Zo ben je dus extra beveiligd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.