3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Juss

yubikey

In het kader van hoe ver moet je gaan mbt. beveiligen van je device de volgende vraag.

Een yubikey ik kom op dit forum er helemaal niets op tegen wat waarschijnlijk al genoeg zegt, maar toch deze manfan is er toch wel erg enthusiast over

Het schijnt ook te kunnen op. iDevices, maar op de site Yubico staat alleen maar over iPad/iPhone 4/5 dus de oudere modellen. Je hebt dan wel de camera adapter kit nodig.

Wie er wat zinnigs over kan vertellen want beveiligen ja wat mij betreft alleen hoever moet je gaan dus laat maar horen.

Bijdrager
    tarun

Pas na 8 minuten begint hij over de nieuwe oplossing om veilig online te zijn. Daarvoor veel uitleg over 2-factor authenticatie. Interessant maar saai.

Wat betreft veilig online zijn: als je 100% veilig wilt zijn dan ben je offline. Zijn voorstel is erg omslachtig. Dat gaan de meesten niet doen of volhouden. Ik probeer nu een VPN uit (NordVPN). Daarmee ben je op WiFi beschermd. Via 4G ben je altijd al beter beveiligd.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb er vorig jaar één gebruikt om in te kunnen loggen op een supercomputer in de VS. Ik heb het toen voor de grap ook eens met een nieuwe 10.5″ iPad Pro geprobeerd, via de USB-lightning adapter, met de Prompt app van Panic. Het werkte. Het wordt in feite door je Mac en iOS device herkend als een gewoon toetsenbord. Er zit één knop op, die een complete reeks aan karakters naar je device stuurt, die in mijn geval door de supercomputer in combinatie met een persoonlijke pin-code werd herkend als mijn ssh ‘wachtwoord’.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Buzz.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.