11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

Youtube werkt niet in safari

ik heb een macbook 12 inch.

In safari worden de video’s op youtube.com wel geladen maar ik kan ze niet afspelen. Dus de balk die aangeeft dat er al data van de video geladen is wordt wel langer (wit) zal ik maar zeggen maar de video speelt niet af.

in chrome no problem… Vsst iets simpels maar ik weet niet wat ik  moet doen.

Sleutelbeheerder
    Night

Je hebt de basic stappen als ‘Safari herstarten’ en ‘je MacBook herstarten’ natuurlijk al uitgevoerd?

Bijdrager
    GoeieDag

Zet alle extensies in Safari eens uit.

Bijdrager
    Shmoo

Cookies verwijderen van YouTube

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb het ook een keer gehad dat video’s niet afgespeeld werden. Alleen bij mij ging dat fout op nos.nl terwijl youtube wel werkte.

De oplossing was de browser (in mijn geval FF) resetten oftewel: cache legen eventueel gevolgd door cookies verwijderen.

Bijdrager
    csteelooper

Ik zou júist Chrome gebruiken voor YouTube. Of Firefox, of Opera, of wat dan ook… In ieder geval géén Safari (terwijl ik die verder overal voor gebruik). Waarom? In Safari worden YouTube video’s niet op hun maximale kwaliteit afgespeeld. Dat is vooral het geval voor 4K-video’s, want de 4K-codec van YouTube (VP9) wordt in Safari niet ondersteund en YouTube maakt dan weer geen gebruik van H.264 dan wel H.265. Maar zelfs voor video’s die zijn opgenomen in HD merk ik een kwaliteitsverschil tussen Safari en de rest als het om YouTube gaat. Gek genoeg is het met Netflix juist zo dat je Chrome links zou moeten laten liggen, vanwege eenzelfde serie aan issues…

Bijdrager
    Hydræ

Ik las dat de nieuwe YouTube-look gebruik maakt van een verouderde API die niet meer aanwezig is in Safari en wel in Chrome. Schijnt de reden te zijn van Safari’s traagheid. Oplossing is de oude look terug door het installeren van een oudere cookie. Ook merkbaar is dat Chrome flink wat van je processor vraagt tijdens het afspelen, iets waar Safari dan weer zuiniger mee omgaat. Dan maar geen 4K video, wel een koel book met volle batterij.

Bijdrager
    McPim

Hydræ op 12 december 2019 om 19:19
    ..de nieuwe YouTube-look gebruik maakt van een verouderde API …  Oplossing is de oude look terug door het installeren van een oudere cookie.

Dat is een wazig verhaal zeg,. Een oudere cookie installeren, hoe doe je dat?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat kun je ook niet, dat doet de site. En Hydrae: het gaat niet over traagheid maar over helemaal niet kunnen afspelen.

Bijdrager
    Hydræ

Waar, we dwalen af. TS geeft antwoord al: in Chrome geen problemo. Geeft niet aan waarom Safari noodzakelijk is.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>McPim op 12 december 2019 om 20:11</p>

Hydræ op 12 december 2019 om 19:19
    ..de nieuwe YouTube-look gebruik maakt van een verouderde API …  Oplossing is de oude look terug door het installeren van een oudere cookie.

Dat is een wazig verhaal zeg,. Een oudere cookie installeren, hoe doe je dat?

Die installeer je niet echt maar die leest YouTube uit. Stel je bezoekt YouTube op datum X en dan een hele tijd niet. In de tussentijd zitten de ontwikkelaars van YouTube niet stil en verbouwen de website een beetje. Jij komt later terug en dan zijn jouw cookies niet meer actueel. Jij hebt deels oude cookies die niet meer volledig werken met de huidige versie van de website.

Vandaar dat ik zei, verwijder je (YouTube) cookies en je bent klaar. Dit is meestal de oplossing.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.