8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Moderator
    Mac Daddy

Youtube speelt bepaalde videos niet af

Hallo Appeltaart eters,

De laatste paar dagen, misschien al iets langer dan een week, ervaar ik dat bepaalde videos niet afspeelbaar zijn op Youtube.
    Ik kijk best veel Youtube tegenwoordig en ben op redelijk wat kanaals geabonneerd. De laatste tijd merk ik alleen dat ie dan bepaalde video’s niet wil afspelen. Het lijken willekeurige video’s te zijn en ook oudere en nieuwe video’s. Maar het rare is dat het zowel op mijn iPad als mijn PC voorkomt met exact dezelfde video’s. En ook met andere browsers.
    Ik heb op de pc al de Youtube cookies verwijdert, maar dat helpt uiteraard geen drol. Ik ben ook benieuwd of andere mensen dit ook ervaren. Als ik er op Google vind ik wel sommige oude beschrijvingen van dit probleem en dat het dan wellicht aan je provider ligt. Wat uiteraard zou kunnen, maar het lijkt mij stug. Er wordt dan ook voornamelijk over Amerikaanse providers gesproken.
    Ik denk dat het probleem bij Youtube ligt. Dat er bepaalde bestandsformaten die worden geuploadt niet goed worden vertaald. Ik begrijp dat niet iedereen er last van heeft, want de betreffende video’s halen wel views binnen, dus iemand bekijkt ze wel.:wink:
    Ik dacht dat het misschien aan video’s lag die 4K, of in 60fps zijn geuploadt, maar ook dat is niet het geval. Het zijn echt bepaalde video’s die op mijn beide apparaten niet willen afspelen.

Kortom. Bepaalde video’s kunnen op een iPad met iOS 8.2 (die kan ik nog updaten, maar geef het weinig hoop) En een Windows 7 bak met Firefox 37 en de laatste Chrome werken exact dezelfde video’s niet op.
    Herkennen mensen dit? Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Bijdrager
    tarun

Op sommige video’s zitten rechten. Die mag je b.v. alleen in de USA bekijken. Ook is er zoiets als “veiligheid”. Als je dat aan hebt staan worden sommige video’s voor je geblokkeerd.

Moderator
    Mac Daddy

Veiligheid staat altijd al bij mij uit, maar net nog even gecontroleerd en staat sowieso uit. Nog even aangezet en weer uit en helpt niks. Overigens gaat het ook om video’s waar ook niks expliciets in zit.

Die rechten zou kunnen, maar dan is het een rare keuze en komt het ineens voor.
    Ik kan deze niet bekijken:

En deze wel:

Beide van dezelfde maker en beiden over Lego.

Ik kan deze niet bekijken:

En deze wel:

Dat het bij Pewdiepie over rechten gaat, lijkt mij sterk. Daarbij is de film die het wel doet ook meer expliciet.

Ook bij dit kanaal:
    Deze doen het niet:

En deze wel:

Het zijn allemaal kanalen die ik al langere tijd volg en nog nooit zoeits bij heb meegemaakt.

Bijdrager
    Zakske
    Mac op 21 april 2015

De laatste tijd merk ik alleen dat ie dan bepaalde video’s niet wil afspelen. Het lijken willekeurige video’s te zijn en ook oudere en nieuwe video’s. Maar het rare is dat het zowel op mijn iPad als mijn PC voorkomt met exact dezelfde video’s. En ook met andere browsers.

Alle video’s die bij jou niet willen spelen doen het hier zonder probleem (Android smartphone en MacBook Pro). Ik denk niet dat het aan YouTube ligt, maar gewoon aan je internetprovider. Als het mogelijk is moet je het even proberen bij een andere provider (vrienden / Starbucks / whatever).

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Zakske.

Moderator
    Mac Daddy

Dat kan ik inderdaad nog een keer testen.
    Maar wat zou het dan kunnen zijn? En als het de provider is (In dit geval KPN) wat zouden zijn dan gewijzigd kunnen hebben? Ik kan ook nog kijken of er wellicht een firmware update voor het modem is. We hebben ook nog een andere liggen, misschien dat dat ook helpt.

Bijdrager
    Zakske
    Mac op 21 april 2015

Maar wat zou het dan kunnen zijn? En als het de provider is (In dit geval KPN) wat zouden zijn dan gewijzigd kunnen hebben?

Ik denk dat er ergens op het netwerk van KPN iets verkeerd gaat, dat is de meest logische verklaring voor de willekeur in het wel of niet afspelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb glasvezel van KPN, en kan alle video’s wél overal zien.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb helaas nog steeds ADSL helaas. Maar dat is een ander netwerk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.