19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

youtube plotseling 1/4 scherm

Heeft iemand een idee waarom youtube plotseling 1/4 scherm toont in de rechterbovenhoek?
    Zowel op mijn eigen account als uitgelogd. Op iPhone gaat het goed. Dus iets met mijn mac? Maar verder werkt alles normaal.
    Een indicatie misschien: laatste tijd laadt YT wel op maar speelt vaak niet af. Een uur later weer normaal.
    Wat kan dit allemaal zijn?
    bvd!

Bijdrager
    GastonM

Welke browser gebruik je? Treedt het probleem ook in andere browsers op en heb je alle laatste updates geïnstalleerd?

Kijk eens of de HTML5-versie van YouTube aanstaat op je Mac (http://www.youtube.nl/html5). Zo ja, meld je dan af. In de praktijk blijkt dat YouTube in HTML5 (nog) niet helemaal feilloos werkt (vooral in oudere versies van ondersteunde browsers). Je moet uiteraard wel de laatste versie van Flash Player hebben geïnstalleerd.

Bijdrager
    Bruce27

Ik ben afgemeld voor html hoewel dat embleem wel in het scherm staat.
    Flashplayer ik heb alleen de instalmanager en die verwijdert alleen maar. hoe zie ik de laatste versie?

Bijdrager
    GastonM

Ga naar Systeemvoorkeuren – Flash Player – Geavanceerd – Updates – Nu Controleren (als je een “heel oude” versie gebruikt, dan zal Flash Player niet aanwezig zijn in Systeemvoorkeuren, download in dat geval de laatste versie van http://www.adobe.com/flashplayer).

Van mijn vorige post:

Welke browser gebruik je? Treedt het probleem ook in andere browsers op en heb je alle laatste updates geïnstalleerd?

EDIT:
    Kun je een screenshot van het probleem maken (Cmd + Shift + 4 en vervolgens het gebied selecteren)?

Bijdrager
    Bruce27

Plug-in versie 11.3.300.268 is geïnstalleerd.
    toegestaan update controleren
    ik heb een screenshot maar hoe krijg ik dat hier in dit vak? het wordt dit: Users/bruce27/Desktop/Schermafbeelding 2012-08-11 om 18.02.10.png

Bijdrager
    Bruce27

aanvulling:
    ik heb alleen safari en YT het deed het tot vanochtend met normaal scherm.
    laatste updates constant aan.
    Mac al een keer vanaf 0 opnieuw gestart.

Bijdrager
    Bruce27

Ik heb net de laatste flaspl gedownload maar het helpt niets, het speelveld blijft 1/2 tot 1/4 rechts…

Bijdrager
    GastonM

Je kunt het screenshot uploaden door Img te kiezen bij het plaatsen van een bericht en de afbeelding te kiezen.

Bijdrager
    Bruce27

alleen cijfers/letters, misschien is het wat. half en kwart scherm…

/uploads/community/687d7c4cb6642fdec1827d64eff31ed6ef0d5f90_0.png

mvg,

Bijdrager
    Hansi2124

Heb jij een idee waarom je je topic in het subforum One More Thing plaatst?:wink:
    Dat wordt alleen gebruikt voor op- en aanmerkingen op deze site of podcast van OMT. Ik heb het daarom verplaatst naar dit subforum.

Zo kan je in dit subforum ook makkelijk de vele topics terugvinden die gaan over jouw probleem met het laden.

Bijdrager
    Bruce27

Sorry maar ik heb echt gezocht naar een forum over YT maar kon niets anders vinden dan “algemeen”.
    Aan “webdiensten” heb ik idd niet gedacht…

Bijdrager
    Hansi2124

Youtube verzorgt de webdienst video uploaden, downloaden en bekijken.:wink:

Bijdrager
    GastonM

Heb je misschien een extensie geïnstalleerd in Safari die Flash omzet in een ander formaat? Zie hiervoor het tabblad Extensies onder de voorkeuren van Safari. Een andere verklaring kan ik op dit moment niet bedenken…

Bijdrager
    Bruce27

ik heb niets opgehaald of aangepast, evernote staat er allang in. en het begon zomaar opeens zonder enige bijzonderheid.
    Ik heb een filmpje geprobeerd, zomaar een, en plots kon ik in het schermpje de kwaliteit aanpassen w.o.flash. Ik koos flash en zowaar, vol beeld! Helaas, dit werkte precies een keer…

Ik snap het ook niet maar YT is nog steeds compleet onbruikbaar zo…
    Dank voor al je aandacht en goede zondag!

Bijdrager
    GastonM

Probeer HTML5 juist eens wel aan te zetten (zie vorige posts), werkt het dan wel normaal?

Zo zou het er overigens normaal uit moeten zien in Flash:

Toch lijkt het er bij jou op dat de video gezien de andere knoppenbalk wordt omgezet in een ander formaat (daar gaat het blijkbaar mis met de positie van de video op de website, die wordt overlapt door andere site-elementen), en dat kan naar mijn mening alleen het gevolg zijn van een extensie die in Safari is geïnstalleerd. Staat er echt geen extensie onder de voorkeuren van Safari die tot dit probleem leidt (zie screenshot, Safari – Voorkeuren – Extensies)?

Indien dit niet helpt, probeer dan eens Safari opnieuw in te stellen door de kiezen voor Safari – Stel Safari opnieuw in….

Bijdrager
    Bruce27

ik zie alleen evernote staan en click to plug in.
    opnieuw gestart zoals je zei (wel met behoud van inloggegevens); geen effect…

Bijdrager
    Bruce27

de enkele keer dat ik het schermpje kan kiezen voor kwaliteit (alleen als het linksboven wordt weergegeven, recht-sonder is uit beeld) en op flash druk wordt het beeld 100%.
    als ik daarna een hogere kwaliteit kies gaat dat goed. dus de eerste keer meteen voor 1080 of 720 werkt niet; dus eerst flash, daarna bij vol beeld een andere kwaliteit.

Bijdrager
    GastonM

Click To Plug is waarschijnlijk de boosdoener! Verwijder of schakel deze plugin tijdelijk uit (via de instellingen van Safari onder tabblad Extensies), start Safari opnieuw op (met cmd + Q) en kijk of het probleem zich nog voordoet.

Bijdrager
    Bruce27

Het lijkt inderdaad de oplossing te zijn! YT doet het nu weer goed maar ik heb geleerd nooit te snel te juichen met comp… Hoe dan ook, veel dank voor je meedenken en tips/instructies!! Zeer waardevol.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.