22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iCom

Youtube loopt schokkerig

Elke keer als ik op Youtube aan het kijken ben naar een filmpje en ik selecteer de 1080HD versie dan loopt het beeld enorm schokkerig! Ik moet dan verplicht overschakelen op 720P om in een ietwat goede kwaliteit naar het filmpje te kunnen kijken…

Ik heb al op het forum gezocht maar nog geen goede antwoorden gevonden, wat heb ik al gedaan:

– Flash opnieuw geïnstalleerd
    – Cache geheugen gewist
    – Voorkeuren in Youtube aangepast

Maar toch blijf ik enkel de 720P versie goed kunnen bekijken.

Mocht het handig zijn, hierbij de specs van m’n MacBook Pro

– Ram: 4GB DDR3
    – CPU: 2,26GHz
    – Nvidia GeForce 9400M 256MB

Bijdrager
    stavos

Wat voor internet verbinding heb je? En is je netwerk draadloos?

Bijdrager
    iCom

Mijn netwerk is inderdaad draadloos, van Belgacom.

Net een test gedaan met speedtest.net:

Download: 9,4mbps
    Upload: 1,15mbps

Bijdrager
    Maverick9898

Is dat ook het geval bij HTML5 filmpjes? Want Flash kan nogal veel vermogen vragen van een Mac.

Bijdrager
    Lauwrence

Die Mac moet dat makkelijk aankunnen. De speedtest die je gedaan hebt zegt enkel iets over de aansluiting tot jouw modem, maar niets over het draadloos. HD streaming is naar mijn ervaring een net wel/net niet verhaal en dat op 802.11N ; G kun je sowieso vergeten.

Eenvoudige test: hang de Mac even bedraad aan het modem, probeer het nog eens.

Bijdrager
    Gates

Ik heb dat ook wanneer ik HD kies. Ik heb een bijna 4 jaar oude MacBook 1.83 GHz C2D met 1GB RAM… ik zou denken dat-ie dat gemakkelijk zou aan zou moeten kunnen.

Bijdrager
    i93Jeffrey

MIjn MacBook 2,0GHz & Mac mini 2,0GHz kunnen het ook niet aan, mijn MacBook Pro i5, kan het wel eigenlijk NET aan, want die begint te blazen. Ben bang dat het een probleem bij Flash ligt!

Bijdrager
    iCom
    Maverick9898 op 06 augustus 2010

Is dat ook het geval bij HTML5 filmpjes? Want Flash kan nogal veel vermogen vragen van een Mac.

Ik heb dat filmpje vanop de site van Apple met de HTML5 voorbeelden eens getest en dat gaat perfect! Enkel bij Youtube heb ik er last van…

Qua vermogen van m’n MBP zou er geen probleem mogen zijn denk’k.

Bijdrager
    1234

youtube is bij mij altijd het eerste dat slecht gaat lopen als mijn schijf bijna helemaal vol zit, check dat even.

Bijdrager
    iCom

Met nog meer dan 300GB over op m’n HD kan ik nog wel even doorgaan:wink:

Bijdrager
    Afroman
    i93Jeffrey op 06 augustus 2010

MIjn MacBook 2,0GHz & Mac mini 2,0GHz kunnen het ook niet aan, mijn MacBook Pro i5, kan het wel eigenlijk NET aan, want die begint te blazen. Ben bang dat het een probleem bij Flash ligt!

Mijn MacBook kan het wel aan, heb jij er een uit 2006? Ik heb een late 2007 namelijk.

Bijdrager
    iCom

Ik heb net zelf nog wat zitten zoeken en ik denk dat ik het heb opgelost.

Ik heb me bij Youtube aangemeld voor een béta versie van de HTML5 speler en nu draaien de 1080P filmpjes wel vlot!

Toch bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb me bij Youtube aangemeld voor een béta versie van de HTML5 speler en nu draaien de 1080P filmpjes wel vlot!

Het ligt meestal aan Flash bij YouTube;). HTML5 is gewoon een stuk beter:).

Bijdrager
    Yoeri

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga me dan ook maar even aanmelden.

Mijn oude PC kan 720p niet hebben en mijn MacBook juni 2009 kan 1080p niet hebben.

[EDIT] Mijn MacBook kan het mét de béta test nog niet doen.

Bijdrager
    iCom

Dat het aan Flash lag wist ik wel, maar dat er dan niet meer mensen last van hadden begreep ik niet… Heeft iedereen hier dan al de overschakeling gemaakt naar die béta van HTML5 op Youtube?

Of kon het ook anders?

*EDIT*

Hier een mooi voorbeeldje van 1080p in HTML5…

Vervolgens zet je je Activiteitenweergave aan en kijk hoe je processor helemaal geen last heeft met het afspelen van 1080p… Thanks HTML5

Bijdrager
    iCom
    iCom op 06 augustus 2010

Dat het aan Flash lag wist ik wel, maar dat er dan niet meer mensen last van hadden begreep ik niet… Heeft iedereen hier dan al de overschakeling gemaakt naar die béta van HTML5 op Youtube?
    Of kon het ook anders?
    *EDIT*
    Hier een mooi voorbeeldje van 1080p in HTML5…
    http://www.youtube.com/watch?v=4N2YWRJ-ppo
    Vervolgens zet je je Activiteitenweergave aan en kijk hoe je processor helemaal geen last heeft met het afspelen van 1080p… Thanks HTML5

Bijdrager
    iCom
    Night op 06 augustus 2010

Nou… of er meer mensen last van hebben….:?
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=99390
    http://www.onemorething.nl/community/topic/flash-video-playback-schokkerig-in-sl
    http://www.onemorething.nl/community/topic/ibook-g3-kopen-of-niet-2
    http://www.onemorething.nl/community/topic/g3-700mhz-640mb-kan-you-tube-filmpjes-niet-vloeiend-afspelen/page/2
    http://www.onemorething.nl/community/topic/problemen-met-snelheid-youtube
    en zo nóg 64 pagina\’s met resultaten, als je de zoekfunctie had gebruikt, met als zoekterm – hoe kan het ook anders – “youtube schokkerig”.

Zo nog 2 pagina’s om precies te zijn:wink:

Ik heb ze allemaal gelezen, en gedaan wat de andere OMT’ers hadden voorgesteld bij andere topicstarters: cache geleegd, flash opnieuw installeren,… Alsook de plugin geïnstalleerd zodat hij in QuickTime gaat draaien, maar dat was toch niet optimaal.

Geen mocht baten, en ik heb nergens terug gevonden dat iemand zei dat ik kon overschakelen op HTML5. Ik kende het bestaan er al lang van, en dergelijke maar niet dat er een béta van was voor Youtube.

Dus een nieuw topic openen leek me zeker niet fout.

Bijdrager
    stavos

Maar dit even vermelden in je eerste post had dat vanaf het begin duidelijk gemaakt..

Bijdrager
    Tempest

Wat bij mij werkt (indien het beeld echt schokkerig is), is het filmpje eerst volledig te laden en dan pas afspelen. Dan speelt het bij mij 9/10 keer zonder schokken.

Bijdrager
    iCom
    stavos op 06 augustus 2010

Maar dit even vermelden in je eerste post had dat vanaf het begin duidelijk gemaakt..

Had ik toch gedaan?

Ik heb al op het forum gezocht maar nog geen goede antwoorden gevonden, wat heb ik al gedaan:
    – Flash opnieuw geïnstalleerd
    – Cache geheugen gewist
    – Voorkeuren in Youtube aangepast

Bijdrager
    Vinhelper
    Tempest op 06 augustus 2010

Wat bij mij werkt (indien het beeld echt schokkerig is), is het filmpje eerst volledig te laden en dan pas afspelen. Dan speelt het bij mij 9/10 keer zonder schokken.

Dat is een duidelijk voorbeeld van een computer die niet meer de nieuwste is, vooral de videokaart en de processor hebben het er zwaar mee dan.:wink:
    Het laden van een filmpje kost bijna evenveel kracht als afspelen. Bij Flash bedoel ik hier dus, dit weet ik doordat op Windows en Linux machines het probleem precies op dezelfde manier terugkomt.

———-

Ik heb ook altijd al HTML5 aan staan, anders brand er bijna een schroeiplek in mijn bureau als ik 1080p in Flash bekijk. 1080p in HTML5 kost 30-40% CPU-kracht.:thumbsup:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.