17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Youtube filmpjes automatisch downloaden

Ik heb op OMT vanalles gevonden om filmpjes te downloaden. Ook zonder speciale software kan dat (iets in de aard van cmd-option-A in Safari). Dat weet ik wel allemaal.

Maar mag ik even mijn bedoeling uitleggen.
    Onze jongste kijkt graag naar allerlei filmpjes op youtube. Vermits hij ‘toevallig’ regelmatig dezelfde filmpjes bekijkt, wilde ik alle filmpjes automatisch downloaden terwijl hij kijkt. Er moet dus geen actie gedaan worden om het te downloaden, want door zijn handicap gaat dat niet lukken. Hij kan enkel wat klikken op filmpjes.
    Het zou dus automatisch moeten gaan. Elk filmpje dat bekeken wordt, zou gedownload moeten worden.

Omdat het kijken naar filmpjes op youtube serieus doortelt op het dataverbruik van ons internet, wilde ik het zo oplossen. Op die manier kan ik heel wat filmpjes verzamelen om hem nadien te laten kijken zonder dat hij telkens internet verbruikt.
    (In België is er helaas nog een limiet op diverse abonnementen )

Hopelijk is dit duidelijk. Bestaat er één of andere utility of plug-in die dit kan? Liefst in Safari.

Bijdrager
    1984

Misschien is Tube TV is wat je zoekt..??
    http://www.macupdate.com/app/mac/24679/tubetv/

Bijdrager
    edonk

Makkelijker als FastestTube bestaat volgens mij niet, klik op “download” en kies een formaat.
    FastestTube wordt toegevoegd aan extensies van Safari, Safari > voorkeuren > extensies

Bijdrager
    johnkeates

Nee, wat je precies wil bestaat niet. Wat je zoekt is een proxy met caching, zoals Squid bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Sylvester
    johnkeates op 25 maart 2011

Nee, wat je precies wil bestaat niet. Wat je zoekt is een proxy met caching, zoals Squid bijvoorbeeld.

Ja , zoiets, maar dan voor youtube filmpjes.

Aanvulling : het hoeft niet automatisch de ‘cache’ aan te spreken als het filmpje een twee keer bekeken wordt.
    Ik ben al tevreden als alle filmpjes in een soort ‘cache’ gezet worden. Nadien zal ik ze er wel uithalen (als dat kan) om dan apart met VLC of QuickTime te bekijken.

Ik neem aan dat Squid dat niet kan?

Bijdrager
    KarelWillem
    edonk op 25 maart 2011

Makkelijker als FastestTube bestaat volgens mij niet, klik op “download” en kies een formaat….

Dat lijkt heel handig, maar voorlopig kan ik op download klikken wat ik wil… maar gebeurt er niets.

edit: En dat klopt. Want de extension doet het sinds de laatste Youtube-updates gewoon niet meer.

Bijdrager
    KarelWillem
    1984 op 25 maart 2011

Misschien is Tube TV is wat je zoekt..??

Ook deze app doet helemaal niets (meer?).

Bijdrager
    johnkeates

Ik denk dat je dan vast zit aan FireFox of Google Chrome, met een Flash Video Download plugin die je moet modificeren. Een extra onClick event listener toevoegen om automatisch na een klik op de play knop een mp4 te downloaden.

Bijdrager
    edonk
    KarelWillem op 26 maart 2011

maar voorlopig kan ik op download klikken wat ik wil… maar gebeurt er niets.[/quote]

Verhip …:ftim:, nog niet gemerkt, heb je er idd niet echt veel aan.
    ‘hoop wel dat ie weer gauw gefikst wordt.

Update “01-04, problemen zijn verholpen … FastestTube werkt weer prima!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ziet er niet naar uit, als je de berichten op Internet zo leest.

Bijdrager
    edonk

Dat ziet er niet naar uit, als je de berichten op Internet zo leest.

Zoek me rot maar kan er niks over vinden? tx.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    johnkeates

Probleem is dat het niet legaal is om YouTube’s materiaal te stelen volgens Amerikaanse wetgeving. In Nederland mag het natuurlijk wel, maar YouTube is helaas Amerikaans. Dat betekent dat ze zich actief bezig houden met het blokkeren van methodes om video’s te downloaden. Programma’s die daar dan weer om heen gaan moeten constant bijgewerkt worden om veranderingen bij te houden. Dat gaat dus niet altijd goed.

Bijdrager
    edonk

als je de berichten op Internet zo leest.

Met alle respect KarelWillem maar kan echt niets vinden over een niet werkende FasterTube in Safari :slant:

Bijdrager
    johnkeates

Nu ik er over na denk is een externe caching proxy alles wat je nodig hebt. Dan natuurlijk wel met YouTube ondersteuning. Want het ging er vooral om de datalimieten niet te overschrijden. Niet perse YouTube filmpjes downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem
    edonk op 26 maart 2011

als je de berichten op Internet zo leest.

Met alle respect KarelWillem maar kan echt niets vinden over een niet werkende FasterTube in Safari :slant:

Met alle respect, maar als je nu even op dat linkje Google had geklikt?

Google?

Bijdrager
    Sylvester
    johnkeates op 26 maart 2011

Nu ik er over na denk is een externe caching proxy alles wat je nodig hebt. Dan natuurlijk wel met YouTube ondersteuning. Want het ging er vooral om de datalimieten niet te overschrijden. Niet perse YouTube filmpjes downloaden.

Het gaat er inderdaad om, om niet de datalimiet te overschrijden.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.