21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

YouTube doet het niet meer in Firefox en Safari

Meer mensen op dit forum hebben gemeld dat ze problemen hadden met YouTube. Maar dan was het meestal alleen in combinatie met Safari of Firefox. Bij mij doet YouTube het in geen enkele browser.

Ik krijg, als ik een filmpje aanklik, een zwart scherm, soms met alleen het geluid.

Het ligt niet aan YouTube. Want ik kan ook geen filmpjes spelen via bijvoorbeeld Daily Motion.

De enige manier om de boel weer aan de gang te krijgen is door mijn iMac opnieuw op te starten. Dan kan ik ineens weer filmpjes spelen. Maar nooit voor lang.

Ik heb Adobe Flash er af gegooid en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft helaas niet geholpen.

Iemand een idee?

Mijn iMac is overigens ook een stuk trager geworden. Zou er een verband zijn? Ik heb nog 1,29 TB vrije schijf ruimte. Dus daar kan het niet aan liggen.

iMac OS 10.6.8

Bijdrager
    Maurits

Tock klinkt dit als dat flash is verwijderd, wellicht door een security update van apple uitgeschakeld omdat te oud zou zijn.
    (her)installeer flash (echt laatste versie), kies binnen youtube voor html5 (zie http://www.youtube.com/html5?hl=nl&gl=NL) zodat je flash niet nodig hebt, (of gebruik Chrome, die heeft een ingebouwde flash emulator)

Bijdrager
    1984
    shakey op 13 oktober 2013

Ik heb Adobe Flash er af gegooid en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft helaas niet geholpen.

Iemand een idee?

Bijdrager
    shakey

@1984:
    Ik heb volgens de checklist van YouTube alles wat nodig is om probleemloos YouTube te kunnen kijken.

@mjsanders
    :
    Ik heb op jouw advies binnen YouTube gekozen voor html5. YouTube doet het nu weer. Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Ik ben benieuwd…

Bijdrager
    shakey

UPDATE

YouTube doet het weer in Firefox en Safari.
    Maar DailyMotion niet.
    Volgens mij is er niks mis met Flash. Die is geactiveerd. Want dat blijkt toch uit het lego-icoontje in de adresbalk? Zie screenshot.

Bijdrager
    1984

Dat lego-icoontje zie ik sinds de update naar Firefox 24, maar verder speelt alles normaal zoals voorheen.

Bijdrager
    Shmoo

Dit klinkt eerder alsof er een andere plugin-/extensie of Flash Player setting in de weg zit. Miss. een of andere privacy a.k.a no follow functie aanstaan ?

Flash heeft Cookies nodig om bepaalde data op te slaan en met alle gevaarlijke en negatieve verhalen van de afgelopen maanden kan het dus goed voorkomen dat mensen ineens alles gaan blokkeren dat er ook maar te blokkeren valt.

Bijdrager
    shakey

YouTube doet het nu alleen niet in Safari! Maar wel weer in Firefox

@Shmoo
    : Hoe kan ik nagaan of er, zoals jij veronderstelt, een plugin-/extensie, een Flash Player setting of een no follow functie in de weg zit?

Zoals gezegd, heb ik Flash verwijderd, en opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Dan kan het lijkt me niet liggen aan de settings van Flash.

Ik heb ook gekeken naar de cookies-instelling van Safari. Die staat alle cookies toe.

Bijdrager
    1984

Controleer uw plug-ins

Het up-to-date houden van uw plug-ins helpt Firefox veilig en stabiel te laten werken.

https://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Bijdrager
    shakey

Controleer uw plug-ins

Het up-to-date houden van uw plug-ins helpt Firefox veilig en stabiel te laten werken.

https://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Ik moet de QuickTime Plug-in 7.6.6 bijwerken, zegt Mozilla. Maar als ik klik op “bijwerken” kom ik terecht op een webpagina van Apple, waar ik niks kan bijwerken.

Bijdrager
    Shmoo

Hmmm lijkt erop dat Firefox denkt dat je op een ouder systeem werkt want QuickTime 7.6.6. is een update voor het programma QuickTime dat ooit gestopt is in bij OS 10.6 vandaar dat je niets kunt downloaden dit zit nu in je OS gebouwd.

http://www.apple.com/quicktime/download/

Er gaat dus ergens iets fout tussen systeem-versie en browser.

Bijdrager
    shakey

Hmmm lijkt erop dat Firefox denkt dat je op een ouder systeem werkt want QuickTime 7.6.6. is een update voor het programma QuickTime dat ooit gestopt is in bij OS 10.6 vandaar dat je niets kunt downloaden dit zit nu in je OS gebouwd.

http://www.apple.com/quicktime/download/

Er gaat dus ergens iets fout tussen systeem-versie en browser.

Wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    Shmoo

Das een goeie vraag..

1) Zorgen dat je alle updates van Apple binnen hebt gehaald.
    2) Firefox eens helemaal van je computer verwijderen en het daarna er weer op zetten.
    3) Zelfde verhaal voor Safari al zal dat wat moeilijker gaan – Miss. eerst een oudere versie van Safari er weer opzetten en dan updaten via Apple.

Zoiets lijkt mij de volgende optie.

Sommige mensen hebben een hekel aan software als AppZapper maar ik vind het wel fijn mits je de standaard (veilige) instellingen handhaaft.
    http://appzapper.com/

Daarmee verwijder je niet alleen de App maar ook de Cache en settings bestanden van die App zodat je bij een volgende installatie van dezelfde App niet terugvalt op eerdere instellingen.

Standaard zit er een functie op dat je geen belangrijke en-/of Apple systeembestanden kunt verwijderen dus is het volkomen veilig om te gebruiken.

Bijdrager
    shakey

Shmoo:

Denk je echt dat het aan Safari en Firefox ligt? Ik kan me dat niet voorstellen. Het probleem met YouTube begon op beide browsers tegelijk.

En als ik Firefox helemaal verwijder en weer terugzet, dan is het geloof ik een heel gedoe om mijn bladwijzers weer terug te krijgen. Toch?

Bijdrager
    1984
    shakey op 14 oktober 2013

Ik moet de QuickTime Plug-in 7.6.6 bijwerken, zegt Mozilla. Maar als ik klik op “bijwerken” kom ik terecht op een webpagina van Apple, waar ik niks kan bijwerken.

Dat staat er bij mij ook, maar verder speelt alles normaal af, ik had laatst wel problemen met YouTube, die site doet de laatste tijd vreemd, dat probleem had ik ook op OMT gepost,maar vind het nu niet meer terug .het had met het volume te maken.

Edit http://www.onemorething.nl/community/topic/zwarte-balk-google-verdwenen/#post-2604679

Bijdrager
    Shmoo

Om eerlijk te zijn… Ik heb helemaal geen idee waar het probleem zich nu precies afspeelt als ik dat wist dan was het probleem al lang opgelost.

Ik geef alleen maar advies wat ik zou doen in deze situatie.
    Je Bookmarks en geschiedenis kun je natuurlijk altijd back-uppen en later weer terugzetten.

Wat je ook kunt doen is je afmelden voor HTML5 op de YouTube site nu je Flash Player weer gewoon op je Mac hebt staan. Wil ook wel eens helpen, ondanks sommige browser geschikt zijn voor deze functies wil dat niet zeggen dat YouTube alles op een rijtje heeft om het werkend te krijgen.

Ik heb me afgemeld voor de HTML5 actie omdat het veel problemen gaf – tijdje geleden.
    http://www.youtube.com/html5

Bijdrager
    shakey

Windows Media Files kan ik nu ook al niet meer afspelen. Zou er een verband zijn?

Bijdrager
    shakey

Het werd nog gekker. Terwijl ik een backup maakte via Time Machine en een flv file aanklikte om af te spelen, ging het scherm van mijn iMac op zwart en verscheen de boodschap dat ik mijn iMac opnieuw moest opstarten met de power-button.

In alle jaren dat ik Mac-gebruiker ben (ruim 20 jaar) nog nooit zoiets meegemaakt.

Bijdrager
    shakey

Het probleem met YouTube is opgelost.
    Het bleek dat ik Flash niet goed had geïnstalleerd. Bij een derde poging (Flash eraf en er weer op) is het gelukt.
    Het blijft wel vreemd dat Flash het opeens niet meer deed. Geen idee hoe dat is gekomen.

Bijdrager
    jf

Sinds de flash-updates voor Apple niet meer door Apple worden beheerd maar weer door Adobe zelf worden verzorgd, is het gewoon een puinhoop. Om de haverklap updates, het lijkt potvolblommen Windows 98 wel zo nu en dan. En als je, daarvan zat geworden, toevallig net een wel “belangrijke” update mist, werkt flash gewoon niet meer en moet je ‘m helemaal opnieuw installeren. Ik heb het inmiddels ook al een keer of wat meegemaakt.

Hopelijk stoppen websitebouwers zo snel mogelijk met het gebruiken van Flash, zodat we van die ellende verlost zijn.

Bijdrager
    shakey

JF,

Dank je voor het verhelderende verhaal.
    Inderdaad jammer dat Apple het beheer van de Flash updates uit handen is genomen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.