12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

YouTube app zuigt accu leeg van iPhone 8

Sinds een paar dagen viel het me op dat tijdens het gebruik van de YouTube app de iPhone echt heel warm werd en de accu dan snel leeg liep. In eerste instantie niet veel aandacht aan gegeven. Toch begon het te knagen en ging ik is kijken de analysegegevens en jawel de app heeft een probleem. Een hele bak YouTube.cpu_resource foutmeldingen. Dit is ineens ontstaan. Nu kan ik wel de app verwijderen maar vraag me toch af of er een andere oplossing is. Wellicht een compleet nieuwe install. Ik neem aan dat het een software probleem is en geen hardware fout. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het viel mij inderdaad op vandaag dat mijn 8 wat snel leeg was. Volgens het systeem is YouTube verantwoordelijk voor 48% van de verbruikte energie in de laatste 24 uur met in totaal 2 uur gebruik. Is dat een normale hoeveelheid voor energieverbruik?

Ik gok dat de app wat optimalisatie kan gebruiken. Google is mijn ogen echter totaal niet fanatiek als het gaat om onderhoud bij iOS apps, dus kijk ik er niet van op als het wat achter zou lopen.

Zo heb ik al tijden last van de bug dat hij soms het beeld niet goed draait en dan half het beeld vult in de verkeerde oriƫntatie, maar blijkbaar kan dat er gewoon mee door wat hun betreft.

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

In de Appstore gekeken en het blijkt een probleem te zijn dat door meerdere gebruikers wordt gemeld. Ik heb de app maar verwijderd en open nu YouTube via safari.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou ja dat vind ik dan ook weer niet de moeite waard. Tenminste, ik kom nog steeds de dag door en normaal kijk ook geen 2 uur. Weet jij iets over hoe lang hij aan was en hoeveel accu hij verbruikte om te vergelijken met wat ik zei?

Bijdrager
    Shmoo

Draai telefoon eens om, dan duwt ‘ie misschien weer vol.

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Ik zat op 1,4 uur en 30%. Alleen de hitte vond ik extreem. Zelfs rond de homebuttom was het opvallend.

Moderator
    Night

Ik heb het net getest op de ‘8’ van mijn vrouw, maar kan geen exceptionele batterij-drain vaststellen. Dus een her-installatie van de app (wel eerst de oude verwijderen) zou ik allereerst eens proberen. Welke versie iOS 11 heb je op je iPhone?

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

iOS 11.1 en YouTube 12.42.10
    Op de 6 van mijn vrouw heb ik er ook geen last van.
    Ik heb de 8 vanaf releasedatum en heb er sinds een week last van.

Bijdrager
    Niels

Dit is inmiddels al een paar weken, heb hier ook last van op mijn 7 Plus en het energieverbruik lijkt vooral in achtergrond gebruik te liggen. Ik sluit momenteel handmatig de app om dit probleem te omzeilen.

Bijdrager
    IcyDragon68

De titel moest zijn: “YouTube app zuigt”, punt. Maar inderdaad, je hebt gelijk. Op mijn iPhone 5s merk ik het ook. de YouTube-app staat bovenaan in mijn batterijinstellingen met 47% terwijl de rest onder de 10% zit. Maar met zo’n 3 jaar oud toestel is de batterij wel toe aan vervanging.

Bijdrager
    Douwie

Ook hier heb ik er sinds een week last van (sinds de update naar versie 12.42). Mijn iPhone 8 wordt vooral rechts boven rondom de zijknop warm en de batterij loopt erg snel leeg (1% per 2 minuten). Dit gebeurt echter alleen wanneer ik daadwerkelijk video bekijk. Ik had al een review geschreven in de App Store maar Google heeft daar nog niet op gereageerd:evil: .

Edit: sinds de update van 6 uur geleden is het probleem bij mij opgelost.

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Bij mij helaas niet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.