-
Q:
YouTube app zuigt accu leeg van iPhone 8
Sinds een paar dagen viel het me op dat tijdens het gebruik van de YouTube app de iPhone echt heel warm werd en de accu dan snel leeg liep. In eerste instantie niet veel aandacht aan gegeven. Toch begon het te knagen en ging ik is kijken de analysegegevens en jawel de app heeft een probleem. Een hele bak YouTube.cpu_resource foutmeldingen. Dit is ineens ontstaan. Nu kan ik wel de app verwijderen maar vraag me toch af of er een andere oplossing is. Wellicht een compleet nieuwe install. Ik neem aan dat het een software probleem is en geen hardware fout. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Het viel mij inderdaad op vandaag dat mijn 8 wat snel leeg was. Volgens het systeem is YouTube verantwoordelijk voor 48% van de verbruikte energie in de laatste 24 uur met in totaal 2 uur gebruik. Is dat een normale hoeveelheid voor energieverbruik?
Ik gok dat de app wat optimalisatie kan gebruiken. Google is mijn ogen echter totaal niet fanatiek als het gaat om onderhoud bij iOS apps, dus kijk ik er niet van op als het wat achter zou lopen.
Zo heb ik al tijden last van de bug dat hij soms het beeld niet goed draait en dan half het beeld vult in de verkeerde oriƫntatie, maar blijkbaar kan dat er gewoon mee door wat hun betreft.
De titel moest zijn: “YouTube app zuigt”, punt. Maar inderdaad, je hebt gelijk. Op mijn iPhone 5s merk ik het ook. de YouTube-app staat bovenaan in mijn batterijinstellingen met 47% terwijl de rest onder de 10% zit. Maar met zo’n 3 jaar oud toestel is de batterij wel toe aan vervanging.
Ook hier heb ik er sinds een week last van (sinds de update naar versie 12.42). Mijn iPhone 8 wordt vooral rechts boven rondom de zijknop warm en de batterij loopt erg snel leeg (1% per 2 minuten). Dit gebeurt echter alleen wanneer ik daadwerkelijk video bekijk. Ik had al een review geschreven in de App Store maar Google heeft daar nog niet op gereageerd
.
Edit: sinds de update van 6 uur geleden is het probleem bij mij opgelost.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.