5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietermann

Youtube

Hallo,

Een tijdje geleden is Youtube overgekocht door Google. De 2 oprichters van Youtube hebben hiervoor een aanzienlijk bedrag (in aandelen van Google dacht ik) gekregen!

Nu is mijn vraag eigelijk simpel: Hoe komt het dat Youtube zoveel waard is? Ik zie amper advertenties staan… Waarom is die website op zich zoveel geld waard?

Ik vroeg me dat gewoon af;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Door de hoeveelheid traffic die Youtube dagelijks heeft.
    Dat geeft, samen met het feit dat het een van de bekendste video-sites is,
    enórm veel mogelijkheden:)

… tenminste, dat denk ik;)

Bijdrager
    klaus

Juist omdat er zoveel bezoekers komen, zal de site zoveel waard WORDEN. Aangezien er een enorme markt is voor adverteerders en reclame inkomsten.

Denk maar aan exclusieve videofilms (zoals nu reeds gebeurd) etc.

Inactief
    Anoniem

Google verdient momenteel vooral geld aan advertenties op internet. Ooit bereikt dat z’n grenzen, dus gaan ze hun geluk zoeken in andere markten. Ze hebben recent al een bedrijf dat gespecialseerd is in advertenties voor de radio gekocht (DMarc Broadcasting voor $102 million in cash) en nu nemen ze dus YouTube over, dat samen met Google Video het gros van de video’s op internet verspreidt. Google denkt dat de grenzen tussen TV via de kabel en televisie op internet langzaam zullen vervagen en een groot deel van de televisieadvertenties zich naar internet zal verplaatsen.

Ik vind het een verstandige zet van ze… en ik heb gehoord dat de makers van de content (de filmpjes dus) mee zullen delen in de advertenties. Kijk… dan wordt het pas helemaal interessant.

Bijdrager
    Statenweg

Google haalt haar inkomsten voornamelijk uit advertenties. Het succes van Google’s advertentiesysteem berust voornamelijk op twee punten:
    – De advertenties sluiten aan bij de zoektermen die de gebruikers invoeren (zeg maar de interesses van de gebruiker). Zo wordt de adverteerder gegarandeerd dat zijn advertentie de doelgroep optimaal bereikt. Advertenties van bijvoorbeeld Apple computer zullen getoond worden wanneer iemand daadwerkelijk aangeeft op zoek te zijn naar een iMac, door deze term in te typen in de zoekmachine.
    – Daarnaast is het advertentiesysteem succesvol omdat er nu eenmaal veel gebruik wordt gemaakt van de zoekmachine van Google (veel gebruikers).

Omdat Google groeit en omdat de huidige manier van zoeken op internet ooit misschien verleden tijd is, probeert Google andere succesvolle diensten op te zetten waarbij de advertenties getoond kunnen worden aan de hand van de interesses van de gebruikers. Een voorbeeld hiervan is Gmail (advertenties worden geplaatst die aansluiten bij de inhoud van de e-mailberichten). Omdat filmpjes op internet populair zijn, wil Google ook op dit gebied actief zijn. Omdat de eigen videodienst van Google niet zo succesvol bleek als YouTube, zal Google de stap genomen hebben tot overname. Puur om een dienst in handen te hebben waar veel gebruikers op afkomen en waarmee geld verdiend kan worden door middel van het advertentiesysteem. Daarnaast schakelen ze met deze overname een concurrent uit.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat Google op een andere manier inkomsten denkt te kunnen behalen uit YouTube, zoals de verkoop van videocontent, etc.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.