11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    fietsfreak

You need to restart your computer. Hold down the…

“You need to restart your computer. Hold down the power button for several seconds.”
    De MacBook van mijn zoon geeft na een schone installatie deze melding, ik kom niet door deze melding.
    Heeft iemand een idee hoe dit te fixen!?

Bijdrager
    Shmoo

Dan moet je in de foutmeldingen gaan kijken die je krijgt wanneer je de computer weer opstart.

Dit is een Kernel Panic en betekent heel vaak dat er iets stuk aan het gaan is qua hardware, mogelijk een slechte HDD kan dit veroorzaken. Maar het kan ook een grafische kaart zijn.

Je zult dus eerst in die error log moeten gaan zoeken om te bepalen waarom je deze crash krijgt.

Bijdrager
    fietsfreak

@Shmoo Okay dat is minder goed nieuws dus. Ik heb al een aantal maal de hardware test gedaan en deze geeft foutmelding.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke foutmelding precies?

Bijdrager
    fietsfreak
    Bijdrager
    digilb

Als je hier kijkt: https://discussions.apple.com/thread/4766473?tstart=0 dan is daar iemand met exact dezelfde fout (tenminste, als ik snel jullie fouten met elkaar vergelijk).
    In die discussie wordt gesuggereerd dat het iets met RAM geheugen te maken kan hebben.
    Hoeveel reepjes RAM zitten er in? Kun je ‘ns met één reepje proberen?

Bijdrager
    digilb

Ik zie ook dat je wil opstarten met Darwin 9.6.1, dus je hebt een CD met OS X 10.5?
    Is dat ook de meest recente versie van OS X die op deze laptop draait? Wellicht kun je een ander (recenter) installatie-medium proberen.

Bijdrager
    GoeieDag
    fietsfreak op 13 juni 2016

…na een schone installatie deze melding…

Hoe installeer je schoon? Want als je het specifieke OS van een andere Mac gebruikt, kan dit ook gebeuren.

Bijdrager
    fietsfreak

@digilb, @Goeiedag Ik ga het eens met het destijds bijgeleverde systeem proberen!

Bijdrager
    essiw

Deze fout heb ik enkel gezien na een kortsluiting o.i.d. en is volgensmij vergelijkbaar met een blue screen bij windows. Vreemd dat je die na een installatie krijgt, ik zou als ik jou was een hardware test uitvoeren (zoek op Apple Hardware Test voor de toetscombinatie) om te kijken of er iets defect is (zoals bijvoorbeeld RAM wat hierboven gesuggereerd wordt).

Bijdrager
    tinus_omt

Dit soort melding is inderdaad ongeveer hetzelfde als een blue screen van Windows; er is iets dusdanig misgegaan op systeemnivo dat de kernel heeft besloten om het systeem stil te leggen. In dit geval denk ik dat het betekent dat de kernel helemaal geen idee heeft hoe hij deze hardware moet aansturen en dat hij er daarom niet eens aan wil beginnen.

Darwin 9.6.1 is van Mac OS X Leopard. Misschien dat het beter werkt met een nieuwere versie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.