12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    glimburger

You must restart your computer…

Veel te vaak naar mijn zijn (en daarmee bedoel ik toch minstens één keer per dag) rolt er over het scherm van mijn 17″ Intel-iMac een grijze sluier van boven naar beneden en wordt mijn computer totaal lamgelegd, het enige wat ik kan doen is de computer manueel uitschakelen en opnieuw opstarten. Dit wordt dan ook in ’t midden van het scherm in een kadertje vermeld in verschillende talen.
    Waaraan kan dit liggen, en vooral : hoe kan dit opgelost worden ?

Bijdrager
    djkiwi

heb je externe aparaten er aan hangen?

daar ligt het in de meeste gevallen aan…..

Ik heb het wel eens met mijn Maudio FW410

Inactief
    Anoniem

Of misschien recent geheugen bij laten stoppen?

Bijdrager
    glimburger
    ”Zakske”

Of misschien recent geheugen bij laten stoppen?

Neen, geen enkel extern apparaat, enkel maar het originele toetsenbord, de originele muis en het kabeltje om de iPod aan te sluiten.
    Heb er wel van helemaal in’t begin 1 giga Kingston geheugen (speciaal voor dit type iMac) bijgestoken, maar de problemen zijn echter pas later opgetreden.

Gast
    Anoniem

Zegt niet zoveel… de geheugenproblemen kunnen ook later optreden. Ik zou ze er eens uithalen en even gaan werken met de standaard set. 9 van de 10 keer probleem opgelost.

Bijdrager
    macpro

Dat is dus een kernel panic. In de logfiles kun je proberen te achterhalen waar dat aan ligt.
    Heb je recent wat gewijzigd aan de hardware of software? Zo ja, dan heb je een eerste verdachte te pakken…

Inactief
    Anoniem

Ik zou dat Kingston geheugen eruit halen en kijken of je er dan nog last van hebt.

Bijdrager
    glimburger
    ”Zakske”

Ik zou dat Kingston geheugen eruit halen en kijken of je er dan nog last van hebt.

Dat kan ik natuurlijk tijdens het weekend wel eens uitproberen, maar of het daaraan ligt ??? Uiteindelijk verkoopt Apple zelf ook datzelfde Kingston geheugen, en als daar problemen rond zouden zijn, was dit toch allang ter sprake gekomen op (o.a.) dit forum ?
    ’t Zou natuurlijk kunnen dat ik toevallig een latje van iets mindere kwaliteit heb gekregen :(

Bijdrager
    macpro

Geheugen problemen in combinatie met kernel panics komen regelmatig op dit forum voorbij.
    Dus zo uniek is dat probleem niet.
    Wel is Kingston geheugen normaal gesproken niet de veroorzaker van de problemen, maar wordt geheugen van een “minder” merk wel gewantrouwd.
    Maar het kan kapot gaan, ook al is het nog zo’n goed en betrouwbaar merk.

Inactief
    Anoniem
    ”macpro”

Maar het kan kapot gaan, ook al is het nog zo’n goed en betrouwbaar merk.

Zelf meegemaakt…:roll:

Bijdrager
    Oppie

Alles kan kapot, dus ook Kingston geheugen; ik sluit me dus aan bij mijn voorgangers. Eén keer per dag een kernel panic is ook echt te gek!
    Info over kernel panics: >klik<

Sleutelbeheerder
    Night

Het voordeel van Kingston geheugen is, dat je er levenslange garantie op hebt:-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.