8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    flirkx

Yosmite vertraagt door THUMBS

Beste lezers,

Omdat ik na veel gegoogel niets gevonden heb, hoop ik dat ik hier een antwoord op mijn vraag kan krijgen.
    Een goede vriend van mij, die ik een Mac adviseerde, heeft het volgende probleem.
    Als ie zijn iMac, die het eerst goed deed op Yosemite, opstart, dan gaat het allemaal tamelijk normaal.
    Echter vanaf het moment ongeveer dat de programma’s die automatisch opstarten ook inderdaad opstarten, vertraagt de machine heel erg.
    Wat er gebeurt is dan dat over de als bureaublad ingestelde foto een eindeloze serie thumbs (van foto’s uit de iPhoto bibliotheek) wordt weggezet.
    Dit neemt de hele computer zo in beslag, kennelijk, dat de machine onwerkbaar traag wordt.

Heeft iemand een idee??
    Hartelijk dank voor de moeite.

Sleutelbeheerder
    Night

Heeft hij ingesteld dat de foto elke x minuten moet vervangen worden door een andere foto uit de iPhoto bibliotheek?

Bijdrager
    Ir.Bob

Normaal gesproken zet iPhoto geen ‘thumbs’ weg op de desktop. Ik zou dus beginnen met kijken wat die persoon met iPhoto heeft uitgespookt. Een kijkje nemen bij welke programma’s automatisch moeten starten lijkt me ook geen kwaad kunnen.

Sowieso, een groot aantal bestanden (icoontjes) op de desktop kan een Mac erg langzaam maken.

Bijdrager
    Gekelderd

Heeft deze persoon het volgende vinkje wel aanstaan in de iPhoto voorkeuren?

Bijdrager
    flirkx

Hallo daar ben ik weer.
    Ik verwachte email(s) te krijgen als er reacties waren, maar ik zie nu dat er wel reacties waren maar geen mails.
    Dank jullie hartelijk voor de suggesties.

Het probleem zelf is zojuist opgelost; op de een of andere mannier is mijn vriend er in geslaagd kopieen van al zijn 17000 foto’s op zijn bureaublad te krijgen.
    Vervolgens lijken in de systeemvoorkeuren al die foto’s geselecteerd te zijn als ‘bureaublad afbeelding’. Ik zou overigens denken dat dat niet kan…
    Na het weggooien van alle foto’s die op het eigenlijk bureaublad waren terecht gekomen, was het probleem opgelost.

Ik snap er eigenlijk niet veel van, maar probleem is opgelost.

Nogmaals mijn dank, heel fijn als er hulp is, meegedacht wordt.

Bijdrager
    Edwin

Je hebt gelijk die foto’s zijn niet allemaal geselecteerd op het bureaublad. Wel is het bekend dat veel pictogrammen op het bureaublad de Mac traag maken. Bij 100 merk ik nog niets maar kan mij voorstellen dat 17.000 ver de limiet overschrijdt.
    .
    http://lifehacker.com/5893054/an-overly-cluttered-desktop-can-seriously-slow-down-your-mac–clean-it-up-for-a-noticeable-speed-boost

Bijdrager
    flirkx

Dat moet het geweest zijn!
    Simpel
    Zeker als je je layout op onderstaan manier ingesteld hebt.
    Bedankt

/uploads/community/a45579d0493979c94df984ac4ac8361c75827e4e_83837.jpg

Bijdrager
    flirkx

afbeelding lukt niet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.