8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KrijnB

[opgelost] Yosemite vastloper tijdens installatie

Goedemorgen allemaal,

gisteren heb ik bij een kennis van me de iMac aangezet om de update naar Yosemite te doen (kwam van 10.9.5). Helaas kreeg ik vanmorgen het bericht dat de installatie halverwege lijkt te zijn vastgelopen. Het balkje staat ongeveer halverwege (zie afbeelding) en is sinds gisteren middag niet meer in beweging geweest.
    http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/2b932de1e28060fcdcccb7c3d54621c64c096628_60510.JPG

Nu ben ik een beetje huiverig dat er vanalles mis gaat met de mac als we nu ingrijpen. Uiteraard hebben we een goede backup met timemachine, dus zijn verder niets kwijt.

Ik heb nog nooit een vastloper gehad en al helemaal niet tijdens een update installatie. Mijn vraag is, wat is nu de beste optie?

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb dat ook 2x met een update naar Yosemite gezien. Op een gegeven moment heb ik de Mac geforceerd uitgezet (aan/uit-knop een paar seconden ingedrukt houden) en toen de zaak weer opgestart. Stond er een goed OS op en verder geen problemen mee gehad.

Bijdrager
    KrijnB

Het probleem is bij een mid 2011 iMac en na een zoektocht op Google blijkt dit vaker voor te komen. Met de hand uitzetten en opnieuw opstarten blijkt gewoon te werken.
    Zie ook: Apple forum

Problem solved dus (y):-D

Bijdrager
    GoeieDag

In dat Apple forum maken ze er weer een boel fuss van: 10 seconden indrukken en 10 sec wachten en in recovery herstarten…
    Gewoon die knop een paar seconden ingedrukt houden tot ie uit gaat en dan weer aanzetten.

Bijdrager
    MauritsBD

Ik had dit ook met mijn iMac 2011, gewoon uitzetten en weer aanzetten. Werkt het beste:)

Bijdrager
    MrBelloNLD

check smart status van de hdd/ssd eens met smart utility

Bijdrager
    CorP

Deze week zelfde probleem gehad. Na een geforceerde stop is de installatie verder goed verlopen. Ik kom nu echter een ander probleem tegen, ik ben geen beheerder meer en heb een standaard account toegewezen gekregen… Hoe moet je nu een beheerdersaccount instellen als niemand een beheerdersaccount heeft????

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.