5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    vriesdiep

Yosemite upgrade verhindert uitzetten van Mac Pro 2012

Sinds het installeren van Yosemite wil de Mac Pro 2012 niet meer afsluiten. Als ik Zet uit … aanklik worden wel alle programma’s afgesloten en gaat het scherm op zwart maar er blijft een wieltje draaien en dat stopt dus nooit meer (ik heb hem als test een dag en nacht laten afsluiten, niet gelukt).
    Het enige wat mij rest, is het geforceerd uitzetten door de aan-knop op de Mac ingedrukt te houden.
    Iemand een idee voor een oplossing?

Bijdrager
    fred44nl

schijfbevoegdheden herstellen en daarna 10.10.1 er overheen zetten.

Bijdrager
    vriesdiep

10.10.1 had ik al geïnstalleerd. Ook laat ik schijfbevoegdheden regelmatig repareren. Net nog eens gedaan:

Groep verschilt op ‘Library/Printers/InstalledPrinters.plist’. Moet 80 zijn maar is 0.Bevoegdheden verschillen op ‘Library/Printers/InstalledPrinters.plist’. Moeten -rw-rw-rw- zijn, maar zijn -rw-r–r– .’Library/Printers/InstalledPrinters.plist’ hersteldGebruiker verschilt op ‘private/var/db/displaypolicyd’. Moet 0 zijn, maar is 244.Groep verschilt op ‘private/var/db/displaypolicyd’. Moet 0 zijn maar is 244.’private/var/db/displaypolicyd’ hersteld.

Maar dat helpt niks, helaas.

Bijdrager
    fred44nl

er blijven altijd een aantal schijfbevoegdheden hardnekkig verkeerd staan en dat geeft ook niet.
    je kunt ook een PRAM reset uitvoeren: opstarten met cmd+option+R+P ingedrukt.

Bijdrager
    vriesdiep

Pram reset is gelukt! Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.