23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    pensioen

Yosemite met iPhoto

Ik heb OS X 10.10.3 geinstalleerd en er was omschreven dat je iPhoto zou kunnen blijven gebruiken, maar nu blijkt dat om te openen moet u de software bijwerken naar de nieuwste versie.
    ” De versie van iPhoto die op deze Mac is geinstalleerd is niet compatibel met OS X Yosemite.
    Download de nieuwste versie gratis bij de Mac App Store”
    ” Dan zoek in App Store.” Als je dan naar de App Store gaat krijg je :
    ” Artikel niet beschikbaar, het artikel dat u hebt aangevraagd is momenteel niet beschikbaar in de Nederlandse winkel.”

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  pensioen.

Bijdrager
    Niels

Welke versie van iPhoto heb je? Er is namelijk voor de release van 10.10.3 een update uitgebracht met compatibiliteitsverbeteringen voor oa. export naar Photos. Hier kan ik iPhoto namelijk wel gewoon openen (versie 9.6.1, build 910.42).

Bijdrager
    criccric

ik heb hetzelfde probleem en de laatste versie of update van iPhoto is nu nergens te vinden. Ik heb het in ieder geval niet gevonden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb hier een dmg staan met iPhoto 9.6.

De eerste die hem pakt, heeft hem.

WeTransfer: http://we.tl/jQTfgWq0Or

Bijdrager
    criccric

ben ik aan downloaden…. bedankt.. het is te hopen dat het wel genoeg is….

Bijdrager
    criccric

Hallo… bedankt voor al die moeite maar wat ik vrees is toch gebeurd…iPhoto 9.6 is niet genoeg en die 9.6.1 is nergens te vinden.. Echt niet vriendelijk van Apple

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  criccric.

Bijdrager
    KarelWillem

9.6.1.: ……………..

This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    criccric

ok… bedankt .. ik ga kijken of het nu lukt..

Bijdrager
    criccric

Ja het is gelukt het gaat wel open maar dit is een nieuw iPhoto helemaal leeg dus. Moet ik de andere iPhoto die niet open kan weggooien ? daar zitten wel al min foto’s in. Hoe kan ik ze importeren in de nieuw iPhoto ?

Bijdrager
    KarelWillem

Open iPhoto met ALT ingedrukt, en kies je bibliotheek.

Bijdrager
    criccric

ja ik had het intussen gevonden — alles is nu weer goed. Ontzettend bedankt voor al die moeite:)

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan. Mooi dat het weer werkt.

Nu hopen dat mijn Dropbox weer z.s.m. wordt vrijgegeven. Want voorlopig is de hele boel geblokkeerd.;)

Bijdrager
    PATRACHE

Gisteren dus ook bijgewerkt !
    Wat een ramp: van de 21000+ foto’s blijven er 17000+ over !!!

Ik wordt Apple zo moeoeoeoeoe……

Bijdrager
    Niels

@patrache: iedereen is nu zijn volledige bibliotheek aan het uploaden, dus het gaat allemaal wat minder snel. En ben je  echt helemaal zat: http://www.samsung.com

Bijdrager
    KarelWillem

Samsung heeft een flink gamma rotzooi. Maar computers horen daar nog niet bij toch?

Bijdrager
    Niels

Samsung heeft geen computers? Zie hier: http://www.samsung.com/nl/consumer/pc-peripherals-printer/laptop/

Ze hebben zelfs de continuity features van OSX gecloned, onder de naam Samsung Flow: http://www.theverge.com/2014/11/12/7210697/samsung-has-built-its-own-version-of-apples-continuity-called-flow

Niet dat ik hier verder reclame wil maken voor Samsung ed. Maar ik ben het gezeur over  langzamerhand wel een beetje zat aan het worden.

Als mensen eens de moeite nemen om een keer per jaar een clean install te doen na een nieuwe versie van OSX, zullen ze zien dat de meeste problemen gewoon verdwijnen. Systeembestandjes verwijderen op een instabiel systeem is op de lange termijn vragen om problemen.

Bijdrager
    sanderfiers

Kan iemand nogmaals een DMG van iPhoto 6.9.1 uploaden aub?

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik zou van 9.6 naar 9.6.1 moeten updaten, maar dat kan ik nu niet meer.

Mijn probleem staat o.a. beschreven op de Apple Support Pages…

https://discussions.apple.com/thread/7005675

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan hem niet meer vinden, gek genoeg.:)

Bijdrager
    Corrievanveggel

Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaand:

OS X 10.10.3 geinstalleerd en er was omschreven dat je iPhoto zou kunnen blijven gebruiken, maar nu blijkt dat om te openen moet u de software bijwerken naar de nieuwste versie.
    ” De versie van iPhoto die op deze Mac is geinstalleerd is niet compatibel met OS X Yosemite.
    Download de nieuwste versie gratis bij de Mac App Store”
    ” Dan zoek in App Store.” Als je dan naar de App Store gaat krijg je :
    ” Artikel niet beschikbaar, het artikel dat u hebt aangevraagd is momenteel niet beschikbaar in de Nederlandse winkel.”

Hoe op te lossen?

Daarnaast net mijn laptop ook nog gecrasht net nu installatie van OSX 10.10.3

Bijdrager
    PATRACHE

Ik kan begrijpen dat rabiate mac-fans het mij kwalijk nemen dat ik mijn bedenkingen heb bij de handelswijze van Mac. Bijvoorbeeld NielsDam.
    Maar ik blijf daarvoor niet minder bij mijn standpunt.
    Photos is het zoveelste rommelprogramma dat door de strot geduwd werd , verdoken binnen een Yosemite-update.
    Niet alleen werd bij de reconversie mijn fotobibliotheek herleid van +/- 30,000 foto’s naar +/- 21,000 foto’s. Maar daarbij werd mij aangeraden de “vernieuwde” fotobibliotheek naar de prullenmand te verwijzen ! Total loss dus.
    Ondertussen had time-machine een back-up uitgevoerd van 2 (iphoto EN photos) en alles compleet overschreven. Alles. Mijn Lacie huilde dat er geen plaats meer was. (Lacie 500 ; HD 495).
    Op hetzelfde ogenblik straalt mijn iphone (4) niet meer de foto’s door . Soms 1 op 4 , soms 11 op 23 ….
    Op mijn Iphone vindt ik een geheel van foto’s terug niet NIET in de bibliotheek terechtkomen.
    Tiens : hoe laad ik foto’s van mijn iphone (waar ze WEL te bezichtigen staan) over naar mijn Mac ?
    Na Iweb , FOERT van Apple , na Pages , gedeeltelijk FOERT van Apple , nu ondertussen een nep programma dat Photos heet.
    En inderdaad : je kunt je blauw zoeken om IPHOTO te downloaden. Echt onheus.
    Gelukkig had ik nog een MB-air langs de kant en heb zo IPHOTO kunnen recupereren.
    Neen , NielsDam, ik ga niet rondstruinen bij Samsung. Maar Apple dient Apple te blijven qua kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Daarom ben ik overgestapt , en daarom sta ik op mijn strepen.

Bijdrager
    Niels

Toch wel vreemd dan dat ik met al deze ‘rommel’ van Apple nergens last van heb. Photos werkt soepel en de uploads gaan ook snel (mijn 24MP DSLR plaatjes vliegen ook zo de cloud in). Ja, er mist een en ander aan functionaliteit, maar iPhoto was aan het begin ook zeer beperkt. Met El Capitan krijgen we oa. extensies en andere verbeteringen.

Voor snelle verzameling en vlugge bewerking gebruik ik voornamelijk Photos, voor serieuzere bewerking Lightroom danwel icm Photoshop. Het is duidelijk dat  Photos niet aan Adobe CC kan tippen, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Om namelijk echt goed gebruik te kunnen maken van Adobe CC moet je er flink wat tijd en moeite investeren wil je er het meeste uit kunnen halen.  Photos is bedoeld voor de gemiddelde consument die plaatjes schiet en vervolgens deelt op social media en vakantie albums maakt.

Laatst werd hier op OMT een topic geopend over het zogenaamde ‘Apple-moeheid’. Het zit nu eenmaal in de menselijke aard om verandering, verbetering en ontwikkeling te verwachten. Anders gaat de boel ‘vervelen’ en is het al snel een ‘slecht’ product. Maar wat mensen vergeten is dat verandering ook voor een groot deel van mensen wordt ervaren met angst en onzekerheid. En als iets niet helemaal volgens de verwachting is, dan is het wederom een ‘slecht’ product.

Wat betreft jouw problemen: het is inderdaad niet zo handig dat iPhoto niet meer beschikbaar is, maar zo wil Apple haar gebruikers voorbereiden voor toekomstige systeemupdates. Gezien je problemen, zou ik toch serieus overwegen je Mac een clean install te geven en je iOS devices te herstellen mbv iTunes.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Niels.

Bijdrager
    Afroman

Toch wel vreemd dan dat ik met al deze ‘rommel’ van Apple nergens last van heb. Photos werkt soepel en de uploads gaan ook snel (mijn 24MP DSLR plaatjes vliegen ook zo de cloud in). Ja, er mist een en ander aan functionaliteit, maar iPhoto was aan het begin ook zeer beperkt. Met El Capitan krijgen we oa. extensies en andere verbeteringen

Vernieuwing is voor mij verbetering. Ik gebruikte Aperture en Photos kan niet eens 10 % van wat Aperture 3 uit 2010 kan. Ik vind dat echt wel zorgelijk hoor. Zeker omdat Aperture echt voor de professionele markt ontwikkeld was en nu niets meer kunt als pro. Photos had prima een upgrade voor iPhoto kunnen zijn maar nooit voor Aperture.

Bijdrager
    SunKeeper

Afgezien van de veranderingen, begrijp ik ook niet goed waarom je 30000 foto’s in één bibliotheek van iPhoto hebt staan.
    Als er een bitje omvalt op je schijf en er een ontstaat een corrupt bestandje dan zit je met een compleet instabiele bibliotheek en staan dus alle foto’s op de tocht.

Al eens meegemaakt bij iemand anders en dat heeft me uren gekost om het recht te krijgen. En dat waren niet eens zoveel foto’s.

Dat Foto’s de conversie niet goed heeft gedaan is niet goed, maar het is ook niet gebouwd voor zulke idiote aantallen. Verdeel dat alsjeblieft over meerdere bibliotheken.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.