6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bearwil

Yosemite mail slaat op hol

Ik heb zojuist Yosemite geïnstalleerd en Mail wilde eerst alle emails uit de oude versie importeren en dat viel niet te omzeilen. Dus een lange tijd geduld gehad tot ruim 17.000 berichten over waren gezet en toen Mail opnieuw gestart. En het programma is op hol geslagen. Mijn scherm staat nu al vol met 100’en email pagina’s die Mail opnieuw wil versturen en elke keer opnieuw verschijnt de mededeling ‘bericht versturen niet mogelijk’ omdat geen contact met de SMTP-server gemaakt kan worden. Hoe stop ik deze ongein en zorg ik dat het nooit meer kan gebeuren?

Moderator
    Night

Ik denk dat de enige methode voor jou de volgende is (hopende dat je POP accounts hebt en geen IMAP)
    – zorg eerst dat alle mailboxen compleet leeg zijn (je mag zelfs eerst alle account wissen en die straks opnieuw aanmaken)
    – start op van je laatste backup van vóór Yosemite
    – open Mail
    – exporteer iedere mailbox (dus van elk account de inbox, de sent items, trash etc.
    – start nu opnieuw op in Yosemite
    – afhankelijk van stap 1 je accounts opnieuw aanmaken
    – importeer elke mailbox in het juiste account en in de juiste box
    Dan zou je van de hele shit verlost moeten zijn

Bijdrager
    bearwil

Het is opgelost. Ik had de mail map uit gebruikers even naar een andere HD verplaatst en via diezelfde HD de Mac in Lion weer opgestart en daar alle boxen van Mail leeggemaakt. Terug naar Yosemite, Mail geopend en hij begon weer allemaal vensters te openen. Even in mijn bibliotheek gekeken en daar stond opeens een nieuwe mail map van ruim 4 GB. Die in de prullenmand gedeponeerd en helemaal verwijderd. Opnieuw geprobeerd en Mail bleek helemaal schoon. Account opnieuw aangemaakt en nu werkt het allemaal weer. Ik vraag me echter nog steeds af waarom het programma zo gek reageerde.

Bijdrager
    Beech

(Mountain)Lions in Yosemite-Park, Dat geeft gedonder:lol:

Moderator
    Night

Allang blij voor je dat het werkt. Het hoe en waarom wordt met die vage streken van Yosemite steeds lastiger te beantwoorden.

Bijdrager
    bearwil

Ik vermoed toch dat het te maken heeft met het gegeven dat Mail alle berichten uit het oude Mail wilde overzetten en dat dit een optie is die je niet kunt uitschakelen. Daar zal wel iets fout zijn gegaan. Tot nu toe heeft Mail bij elke upgrade van het OS alle berichten zonder problemen overgenomen, maar dit keer dus niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.