3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Sipke

Yosemite Mail: map met submap kopieren OpMijnMac?

Hallo allemaal,

Ik probeer in Yosemite 10.10.5 mail een map met submappen te kopieren naar “OpMijnMac”. Mail weigert. Indien ik een losse map kopieer gaat het prima. Maar een map met daaronder een submap kopieren gaat gewoonweg niet.

Geprobeerd op Mac Pro en op Macbook Pro.

Een map met submap kopieren naar een andere plek (bv een IMAP server) gaat prima.

Iemand een idee?

Groet, Sipke

Bijdrager
    Tegenwind

Ik kan inderdaad bevestigen dat dit bij mij ook niet werkt onder 10.10(.5). Onder 10.11 echter geen problemen.

Je zou dus kunnen updaten naar El Cap, of anders een workaround verzinnen zoals bijv. de mailbox-structuur lokaal aanmaken en dan de berichten kopiƫren/verplaatsen.
    Ik kan hierbij overigens ook geen map in een submap aanmaken, inplaats daarvan moet ik ‘m in de ‘root’ aanmaken, en vervolgens verplaatsen. Wellicht heeft dit iets met elkaar te maken..:roll:

Bijdrager
    Sipke

Ha, ik heb weer de “wind mee”, een reactie waar ik wat aan heb! Dank je wel. Hebben we het nog steeds alleen over mappen kopieren naar “OpMijnMac”?

Dus onder El Capitan werkt het wel. Hmmmmm…. Nou het zijn nogal wat mappen en sub-sub sub mappen die ik moet kopieren, dus het zal de moeite lonen om deze actie uit te stellen totdat ik een goede El Capitan installatie heb draaien.

De twee symptomen die je beschrijft zullen best met elkaar te maken kunnen hebben, al lukt het mij wel onder 10.10.3 om in een submap van “Op mijn mac” handmatig een submap aan te maken. Het enige dat bij mij niet lukt is een map met submappen daarnaartoe kopieren.

Nogmaals dank voor de reactie! Ik ga er verder mee.

Groet, Sipke

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.