3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    DeGKolderveen

Yosemite installatie lukt niet

Ik heb al verscheidene keren geprobeerd om Mavericks te installeren en later ook Yosemite. Maar telkens wanneer ik akkoord ben gegaan en een schijf moet selecteren waarop ik het programma moet installeren (ik heb maar één schijf) verschijnt er in beeld: ‘deze schijf kan niet worden gebruikt om uw computer op te starten’. Ik heb al een schijfcontrole uitgevoerd, maar daarbij kreeg ik de melding dat mijn schijf in orde is. Ook heb ik ruim voldoende geheugen (63 GB). Ik heb ook al geprobeerd mijn schijf te verkleinen van 249 naar 248 GB maar dat doet het niet. Ik zou graag OS X Yosemite installeren maar het lukt simpelweg niet. Heeft iemand tips of een idee hoe dit komt? Alvast bedankt.

Bijdrager
    kertoikromo1973

hoi

het is misschien wat omslachtig…. ik had het zelfde issue met een devellopper versie…

als je dmg uitpakt.. versleep je yosimeti naar je programma… en als het goed is zie install .. aanklikken en je kan aan het werk

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Wat ik zou doen:
    – Een Time Machine backup maken
    – Opstarten van een Yosemite-installer op usb-stick
    – Met Schijfhulpprogramma de schijf partitioneren (GUID-partitie-indeling, Bestandssysteem: Mac OS Uitgebreid (journaled))
    – Yosemite installeren
    – Time Machine backup terugzetten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.