20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    mattiman

Yosemite Foto's – Referentiebestanden niet gevonden

Goedemiddag,

ik heb mijn Aperture bibliotheek omgezet naar een Foto’s bibliotheek. Dit verliep allemaal vlekkeloos, en Foto’s werkt zoals verwacht. Nu wil ik graag gebruik gaan maken van de iCloud fotobibliotheek. Op moment dat ik deze inschakel, krijg ik onderstaande melding (zie ook screenshot):

“336 referentiebestanden in uw bibliotheek worden niet geüpload naar iCloud-fotobibliotheek.”

Nu heb ik een slim-album aangemaakt om te achterhalen om welke foto’s het dan precies gaat, maar deze laat 0 foto’s zien.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    tarun

Hoe ziet dat slimme album er uit?

Bijdrager
    mattiman

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik probeer de referentiefoto’s als volgt te vinden.

Bijdrager
    tarun

Als ik dat doe vind ik er ook 0. Wat is een referentie eigenlijk?

Bijdrager
    mattiman

Dat de foto’s zich niet in de bibliotheek van Foto’s bevinden, maar daarbuiten. Dus ergens los op schijf.

Bijdrager
    tarun

Bij mij staat alles in de bibliotheek. Heb dat dus niet. Weet jij zelf niet welke bestanden buiten de bieb staan?

Bijdrager
    mattiman

Ik zou het niet weten. Ik heb er zelf niets buiten gezet. Daar probeer ik dus juist achter te komen middels het “slimme” album.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  mattiman.

Bijdrager
    Peter

Kun je ze in Aperture misschien vinden, dan weet je in ieder geval om welke foto’s het gaat.
    Of in Aperture eerst alles managed maken en dan opnieuw de slag naar Photos maken.

Bijdrager
    koen

Vergeet niet dat het hier nog steeds om een beta gaat.

Bijdrager
    mattiman

Het zou een gevalletje beta kunnen zijn inderdaad. Ik zal vandaag eens proberen de Foto’s bibliotheek opnieuw op te bouwen vanaf de Aperture bibliotheek.
    (In Aperture vind ik ook geen referentiebestanden).

Bijdrager
    Peter

Doe in Aperture dan eerst een Consolidate Originals.

Bijdrager
    mattiman

Gedaan, Aperture vindt geen referentiebestanden. Foto’s bibliotheek opnieuw opgebouwd, maar mocht helaas niet baten. Zelfde issue, 336 referentiebestanden. Goed, ik geef het voor nu even op. Ik gooi het op een beta-bug.

Bijdrager
    mattiman

Nog een laatste poging gedaan. In Foto’s alle foto’s geselecteerd, en vervolgens “verzamel” gedaan (zoals beschreven in het eerste screenshot).

Resultaat:

Bijdrager
    koen
    mattiman op 03 april 2015

Het zou een gevalletje beta kunnen zijn inderdaad.

Je zou ook de beta eraf kunnen gooien en kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Bijdrager
    Peter

Je zou ook de beta eraf kunnen gooien en kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Denk het niet, want dan is ook de hele fotos app weg.

Bijdrager
    koen

Dat snap ik, maar misschien kun je met iPhoto die bestanden wel terugvinden.

Bijdrager
    Peter

Die check had hij al gedaan met Aperture dacht ik.

Bijdrager
    mattiman

In Aperture, dus de “bron bibliotheek”, doet het issue zich niet voor. En is ook logisch, want ik heb altijd alles in de Aperture-bibliotheek gehouden.

Bijdrager
    Peter

Tot nu toe heb ik met de beta van fotos alleen kleine libraries geprobeerd en niet de standaard (redelijk grote) Aperture library.
    Probleem niet tegen gekomen, wel andere beta-problemen zoals niet goed werkende smart albums.

Ik denk dat ik nog zeker een jaartje Aperture blijf gebruiken, fotos komt net iets teveel tekort.
    Dan kijk ik wel of ik met fotos en wat plugins uit de voeten kan, maar ben bang van niet.

Bijdrager
    divanci

Heb hetzelfde probleem… en nog geen oplossing gevonden

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.