7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Cmd-1MT

Yosemite en i1profiler D2 LionEdition (X-Rite)

Heeft er reeds iemand zijn monitor calibratie van X-Rite (i1profiler D2 LionEdition) met succes draaien op Yosemite?
    Is daar een software aanpassing of upgrade voor nodig, en ging dit zonder problemen?

Bijdrager
    wil51

Als je software Color Navigator gebruikt samen met de X-rite werkt die niet goed onder Yosemite.

We have confirmed that the software works correctly but the OS was not correctly applying the gamma value (128 and 129 become the same tone) designated by ColorNavigator. EIZO is requesting Apple to address this. At this time we recommend ColorEdge users wait for further developments before upgrading their OS. And with the problem, ColorNavigator Agent keeps alerting to change the gamma value of the video card. If you wish to disregard the problem and cancel the alert, select “Ignore” when the setup window appears.

Bijdrager
    curryhano

Ik heb van het weekend toevallig de i1profiler D2 LionEdition zonder problemen gebruikt.

Bijdrager
    Cmd-1MT

@ curryhano:

Ah, da’s goed nieuws:-)
    Hopelijk met Yosemite ?
    En niks moeten upgraden of downloaden?

Ik heb net een mailtje naar X-Rite gestuurd met deze vraag.
    En dit is hun reactie:
    The i1Display 2 will not work on Yosemite. Please see the web page at the following link to see what X-Rite applications are compatible and which are not compatible with Mac OS X 10.10 (Yosemite):
    http://www.xritephoto.com/yosemite-compatibility%5B/i%5D

Dus blijkbaar geven ze niet langer ondersteuning voor dit apparaat, maar werkt het dus wel!

Bijdrager
    curryhano

Inderdaad op Yosemite. Niets gedaan behalve de app gestart. En het werkt gewoon. Best bijzonder dat zij aangeven dat het niet werkt. Ik kan mij voorstellen dat ze geen support geven, maar dan kun je toch gewoon aangeven dat het werkt.

Bijdrager
    MrBelloNLD

maar de installer (i1ProfilerD2LionEdition101) werkt niet… dus een upgrade van bestaand systeem (met behoud van bestaande software) uitgevoerd neem ik aan? of hebben jullie andere oplossing gevolgd?

Bijdrager
    curryhano

Ik heb inderdaad een ge-upgrade systeem.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.