9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Y-graphic design

Yosemite downgraden naar Lion ivm. crashen Adobe CS6

Ik heb op marktplaats een 27 inch Imac medio 2011 gekocht met daarop Yosemite 10.10.1.

Mijn (illegale) CS6 software, die altijd prima draaide op mijn oude Imac, lijkt ontzettend in conflict te zijn met Yosemite. 2 Verschillende installatiecd’s van CS6 geprobeerd, juiste java gedownload, Imac aantal keer volledig schoon geïnstalleerd.
    De Imac blijft rebooten en ik kom er bijna niet meer in.

Eerst dacht ik dat het mijn fonts waren, maar ook met enkel de standaard fonts crasht CS6 voortdurend en laat hij mijn Imac rebooten aan één stuk door.

Ik wil mijn nieuwe Imac graag terugzetten naar Lion. Daarmee heb ik deze problemen niet. Ik heb een (illegale) installatie cd van Lion. Maar als ik die er in doe, het dmg bestand open en op installatie klik zegt de Imac dat deze installatie niet mogelijk is met deze nieuwste versie Yosemite.

Al mijn bestanden zijn gebackupd, alles mag er weer af indien nodig. Ik hoop alleen zo dat dit gaat. Het is toch van de zotte als ik deze Imac met 16 GB moet verkopen en een tragere moet terugkopen omdat daar toevallig Lion opstaat.

En originele Adobe programma’s is voor nu geen optie.

Ik gebruik de Imac enkel voor ontwerpen.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Bijdrager
    iMad

Downgraden, opstarten van CD, SchijfHulpProgramma draaien, schijf wissen en dan Lion installeren.

Bijdrager
    Y-graphic design

Ik ga het proberen! Bedankt voor je reactie!

Sleutelbeheerder
    Night

CS6 legaal/illegaal draait prima onder Yosemite. Echter, daar het verboden is om het gebruik van illegale software te ondersteunen op dit forum, kan ik je daar verder niet in adviseren.

Bijdrager
    KarelWillem

…Het is toch van de zotte als ik deze Imac met 16 GB moet verkopen en een tragere moet terugkopen omdat daar toevallig Lion opstaat…

Tsja. Je doet het helemaal zelf hoor.:)

Ik weet niet wat voor soort illegale versie van CS6 je hebt.
    Maar ik weet dat er versies zijn die alleen werken als de nieuwe versie van (…) is geïnstalleerd.
    De oude versie werkt niet (naar behoren) op Yosemite namelijk.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gezien je grafisch ontwerper bent neem ik aan dat je de Creative Suite professioneel gebruikt. Zou je deze dan niet eens gaan aanschaffen?:roll: Kom op zeg, en dan nog klagen als het niet werkt ook.

Bijdrager
    Y-graphic design

Gezien je grafisch ontwerper bent neem ik aan dat je de Creative Suite professioneel gebruikt. Zou je deze dan niet eens gaan aanschaffen?:roll: Kom op zeg, en dan nog klagen als het niet werkt ook.

Ik weet het, maar ik heb het geld daar (nog) niet voor. Ik krijg mijn imac niet herstart met ‘C’ opstarten vanaf cd.

Bijdrager
    FloorvN

welk type is het, welk jaar 2011 ??

gekomen met snow leopard uit de doos, booten vanaf de bijgeleverde DVD, plaats hem in de iMac en houd de Option toets ingedrukt of de C toets.

Gekomen met Lion ui de doos, doe een internet recovery terug naar Lion, uitleg hier te vinden : http://support.apple.com/nl-nl/HT4718

Bijdrager
    Y-graphic design

Het is gelukt, via de externe harde schijf. ik ben benieuwd als ik CS6 heb geïnstalleerd.

Bedankt voor jullie reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.