15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

Yoga book=iPad killer?

http://www.theverge.com/2016/8/31/12713442/lenovo-yoga-book-tablet-design-interview-android-windows

Is dit het concept waar iedereen zit op te wachten en maakt Lenovo hier de ultieme iPad killer? Zelfs als het een flop wordt, dan wijst het er toch op dat Apple (creatieve) kansen mist. Of komt er op de 7de out of the blue een one more thing…

Bijdrager
    d.denkers

Het ontwerp van Lenovo is inderdaad Apple voorbij. Maar dat geldt zeker ook voor de Surface Pro 3/4. Wij zijn bij ons op het bedrijf van Ipads overschakelt op Surface pro’s. Konden gelijk de laptops en de desktops de deur uit. De Surface pro vervangt ze alledrie. IPad Pro kan/kon dat niet en was verhoudingsgewijs te duur.

Bijdrager
    Wauters

Ik werk sinds dit jaar met een HP Spectre 360 (Windows 10, touch, volledig openklapbaar,…)
    Maar Windows 10, en dan vooral de apps, staan nog ver weg van IOS!

Het klopt wel dat het een combinatie laptop/tablet is.
    Het zit hem allemaal in de kleine dingen die nog niet goed werken.

Bijdrager
    Rini

Draait er IOS op?
    Zo nee, geen killer voor mij persoonlijk.
    Zelf kies ik een mobiel toestel / tablet uit voor het OS dat erop draait. En dat is IOS.
    Ideaal dat er dan maar weinig keus is :o)

Bijdrager
    koen

Wat is dat, een ‘ultieme iPad killer’ ?

Bijdrager
    Buzz

Geef mij ook nog maar liever gewoon een iPad of een MacBook. Als een iPad Pro zo’n toetsenbord zou hebben, dan zie ik ook nog niet zo hoe dat beter zijn dan de smart keyboards. Ale je met een stylus werkt doe je dat liefst gewoon op het scherm, en niet op het toetsenbord, lijkt mij.

Het lijkt me meer een concurrent voor de Surface dan voor de iPad.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Buzz.

Bijdrager
    madcat

Gaaf ding, ziet er mooi dun uit.

Kan mooi de concurrentie aangaan met MS surface aangezien het Windows 10 of Android ondersteund

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  madcat.

Bijdrager
    KarelWillem

De term iPad killer moetenw e maar eens gaan vergeten.

Een iPad is een iPad. En die hoeft niet gekilled te worden.

Ik vind wel dat Apple te gemakzuchtig omgaat met de upgrades van haar iPad lijn.

Dat een iPad 1 een in schaal vergrote iPhone was kon je ze nog wel vergeven, maar dat een iPad Pro nog steeds maar bitter weinig toevoegt aan dat ‘grote iPhone’ stramien kan nu echt niet meer. Dat fröbel-keyboardje, en die rare pen zijn niet waar je nog mee opvalt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    gipsman

@rini
    Geen iOS natuurlijk, het is Lenovo.
    Wat ik wilde aangeven is dat Apple wat vastloopt in een wedloop van schermgrootte, dunne look, weglaten van aansluitingen, loslaten van functionaliteit (denk even terug aan het heerlijke iWeb), etc. De concurrentiestrijd met Samsung lijkt zinloos, kent nooit een winnaar. Wie nu aan de touwtjes trekt bij Apple weet ik niet, maar het zijn niet dezelfden als vroeger, vermoed ik. Ik zal maar niet over SJ beginnen…

Bijdrager
    gipsman

@KW
    Klopt. Maar die pen is echt wel super. Ik heb er zo’n 20 getest (incl.de dikke van 53) en ze zijn allemaal belachelijk slecht tov. de Pencil. Punt is natuurlijk dat de Pencil niet werkt op oudere devices.

Bijdrager
    KarelWillem

In iOS wereld is die pen geweldig.

Het gaat er meer om dat er daarbuiten ook een wereld is die zich doorontwikkeld.
    En dat doet de iPad lijn veel te weinig.

Bijdrager
    no_poo
    gipsman op 02 september 2016

Zelfs als het een flop wordt, dan wijst het er toch op dat Apple (creatieve) kansen mist.

http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2016/08/new-lenovo-yoga-book-has-been-on-the-mind-of-apple-engineers-for-a-long-time-1.html

Bijdrager
    gipsman

@no_poo
    Ja, dit zet mijn opinie natuurlijk op losse schroeven. Wacht Apple dan af tot het Lenovo net niet lukt, om dan zelf het ‘killer device’ (geef mij een mooier woord) in de markt te zetten zoals eerder de iPod, iPhone en iPad ?

Bijdrager
    no_poo

Nu hij toch al uit is kan het best zijn dat Apple even de kat uit de boom kijkt, maar ik geloof eerder dat ze gewoon nog niet over de juiste technologie beschikken of dat ze eerst de huidige iPads verder uitmelken voor een dergelijk toevoeging ineens de sales kan opkrikken. 2017 zou een mooi jaar zijn bijvoorbeeld, 2016 was van de iPad Pro’s.

Uiteindelijk is niet makkelijk in het hoofd van Apple marketing te kijken. Het lijkt altijd om het geld en concurrentie te gaan, maar ze kunnen net zo goed tegen productieproblemen aanlopen of een andere reden hebben…

Bijdrager
    Niels

Ik vind de huidige situatie prima: casual gebruik op mijn iPad, productiviteit op mijn MacBook. Voordelen in mijn opzien hiervan zijn: geen afleiding van de dingen van mijn iPD tijdens werken op mijn Mac, geen vette vingers op mijn Mac scherm, een heerlijk fullsize keyboard (daar kan dat rare touch ding van lenovo echt niet tegenop), simpelweg docken aan mijn desk station en werken als een desktop. Aan de andere kant biedt mijn iPad een heerlijk apparaat om lekker mee op de bank te hangen of onderweg te gebruiken. Daar heb ik geen rare aanhangsels als een keyboard bij nodig, laat staan een complex besturingssysteem als Windows (of OSX).

Het punt blijft dat lang niet iedereen behoefte heeft aan zo’n all-in-one device. De Microsoft Surface Pro is bijvoorbeeld een prima apparaat, maar lang niet iedereen heeft er noodzaak aan. Voor velen voldoet de iPad gewoon prima, dus waarom zou je daar iets aan veranderen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.