8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Deskman

YellowDog Linux op een 9600 met G3 kaartje

Ik vermoed de meeste Unix-kennis hier dus vandaar:

Ik ben nu aan de zoveelste poging bezig… Op een oude 9600 probeer ik een tweede leven te geven door YellowDog Linux te installeren. Ik heb er twee SCSI harddisks in hangen waarop ik (zoals aanbevolen) op ID 0 de Linux wil zetten en op de ID 2 OS9 staat. De HD is als MacOS extended geformatteerd maar de automatische noch de handmatige manier van partitioneren door de YD installer wi lukken. De schijven komen wel in beeld, maar het wil niet.

Iemand ervaring / tips? Wellicht de HD op een andere manier formateren, maar waarmee dan wel?

Bijdrager
    sarasin

probeer eens te formatteren als lege ruimte.. in mac os x werkt dat via schijfhulpprogramma maar hoe dat in os 9 gaat.. je ne sais pas.

Bijdrager
    Deskman

Dat gaat niet met het oude schijfhulpje van OS9, maar ik ben het aan het proberen met Intech DiskTools.

Bijdrager
    Deskman

Geen succes met DiskTools. Wat een gezeur…

Bijdrager
    Quack

Heb die gele hond nog nooit geprobeert (waarom zou ik, er draait al een prima unix op mijn iBook), maar je kunt vast wel ergens op een prompje komen met die installer. Dan kun je vast wel met fdisk aan de slag.

En als je zin hebt dat ding naar Haarlem te slepen, wil ik er best eens een middagje naar kijken, onder het genot van goede muziek en een biertje.. 8)

Bijdrager
    Deskman

Hm, die afstand is zelfs nog op de fiets te overbruggen (ik heb echter geen bagagedrager op mijn Cannondale…) Dus als de fdisk-pogingen ook mislukken.

Ik heb ook wel OSX aan de gang gekregen op de 9600, maar dat gaat ook alleen maar via een omweg en is dan niet echt vlotjes te noemen. Bovendien is 300-nogwat MB voor een oude OS9 machine wel heel wat, op een OSX-systeem is het wat krapjes, zeker als de SCSI-schijfjes ook niet tot de snelste behoren.

Ik laat het wel weten hoe dit experiment afloopt. Tips zijn altijd welkom.

Bijdrager
    Bert

Als ik me niet vergis moet OS 9.x er ook op draaien want je moet het regelpaneel Yaboot o.i.d. configureren dat je met Yellow Dog wil opstarten.
    Hier is laatst nog een topic over geweest.

Succes…

Bijdrager
    Deskman

Ah, mooi linkje, ik zal daar eens verder gaan. Mijn probleem zit ‘m vooral in het feit dat de tweede harddisk niet gepartitioneerd wil worden via anaconda (de installer app). Ik had het in no-time op de G4 up-and running.

Ik heb ook nog een ATA kaartje om in die oude bak IDE-schijven te kunnen gebruiken, maar dat gaat ook niet zonder slag of stoot. We ploeteren wel verder.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.