6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vikking

ydl nog een paar vraagjes

1.ik heb ooit op een PC suse linux 9,1 geinstalleerd maar toen lilo opstarte en je koos windows dan wou hij niet meer opstarten. ik dacht dat het kwam omdat YAST2 de partitie van linux vanachter op de HDD heeft gezet en dat daar nog system files stonden en dat je hem eerst had moeten defragmenteren maar is dat zo?

2. een goede grootte van de swap-file?

3. hoe moet ik de cd’s branden?

Bijdrager
    klaasb

Hmmm, dit is een forum over MacOS/X…..niet over Linux

1. Het kan ook zo zijn dat je filesystem NTFS was en dat Linux daar toen nog niet zo lekker mee overweg kon.

2. Ik dacht dat ze bij Linux een swap paritie hadden. Is tegenwoordig niet meer nodig met de hoeveelheden geheugen die je in je systeem stopt.

3. Met cdrecord, RTFM

Bijdrager
    Nikita

Ik zie niet in waarom je Linux op een Mac zou willen parkeren…

Bijdrager
    vikking
    ”Nikita”

Ik zie niet in waarom je Linux op een Mac zou willen parkeren…

idd maar het is gewoon om is uit te proberen :lol:

Bijdrager
    vikking

nog een vraagje hoe haal je linux er weer af? gewoon die partities verwijderen en dan de mac partie groter maken?

Bijdrager
    rburgt
    ”vikking”

1.ik heb ooit op een PC suse linux 9,1 geinstalleerd maar toen lilo opstarte en je koos windows dan wou hij niet meer opstarten. ik dacht dat het kwam omdat YAST2 de partitie van linux vanachter op de HDD heeft gezet en dat daar nog system files stonden en dat je hem eerst had moeten defragmenteren maar is dat zo?

Nee, defragmenteren verandert niks aan je boot-procedure.

2. een goede grootte van de swap-file?

De standaart is intern geheugen * 2. Een swap partitie is doorgaans toch erg handig in linux

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.