7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

Yamaha silent system met EMU XMidi 1×1 en Garageband

Hallo,

Ik wil graag de EMU XMidi 1×1 gebruiken icm mijn Yamaha Silent Sytem piano (met midi out, dus kan fungeren als midikeyboard) in Garageband om partituren uit te schrijven van wat ik speel (dus midi opname en dan via partituur in garageband de partituur uitschrijven). Heeft iemand ervaring met deze converter? En zo ja; werkt dit met Garageband? Ik heb een MacBook (late 2008 versie).

Bedankt alvast!

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    keyboardboy

Heb ik wel gezien ja, maar ik vroeg specifiek naar een bepaalde interface (namelijk EMU XMidi 1×1). Dus dat het werkt heb ik wel gezien, ik wil alleen even weten of het ook met deze interface goed werkt! Toch bedankt voor je meedenken;-).

Bijdrager
    KarelWillem

Een midi-interface is een midi-interface is een midi-interface.

Je kan wel voor elk merk specifiek gaan vragen of het werkt, maar ze blijven allemaal min of meer hetzelfde.

Dus, eh ja… ook deze zal prima werken.
    Het is zelfs zo dat je gewoon de eerste de beste (en dus ook goedkoopste) kunt pakken die je kunt vinden.
    Je zal het verschil niet echt merken.

Had je een speciale reden waarom je voor deze EMU gaat?

Bijdrager
    keyboardboy

Sorry, ik had niet meer gezien dat er een reactie geplaatst was, ik verwachtte een mailtje maar ik denk dat ik hem gemist heb. Uuhm nee niet echt, eigenlijk alleen de prijs. Het enige wat ik wil doen is midi IN en geen doorlussen of een midi OUT en deze weer in een externe effectprocessor, gewoon simpel midi IN in mijn MacBook en that’s it.

Bijdrager
    KarelWillem

Goedkoopste USB-MIDI interface kopen die je kunt vinden. 1 in, 1 out, klaar.

Maar die E-Mu is prima dus.

Bijdrager
    keyboardboy

Ja dat was ook mijn idee, we blijven Nederlanders natuurlijk;-). Bedankt voor je info!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.